آنچه می توانیم طی ۱۰ ثانیه از شخصیت دیگران کشف کنیم

شاید برای شما غیر قابل باور باشد، امّا این یک حقیقت است که می‌توان در چند ثانیه از شخصیت برخی از افراد پرده برداشت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، برخی از افراد بر این باور هستند که شما نمی‌توانید یک کتاب را بر اساس جلد آن قضاوت کنید، امّا این یک واقعیت است که برداشت‌های اول، اغلب برداشت‌های ماندگاری هستند. اغلب ما وقتی برای نخستین بار شخصی را می بینیم، به سرعت و به طور ناخودآگاه، شخصیت یک فرد را قضاوت می کنیم.

در خصوص این موضوع که ما به دنبال قرار ملاقات با یک فرد، استخدام کردن و همراه شدن با اوهستیم و یا به عنوان شریک زندگیمان انتخابش می کنیم این سوال مطرح می شود که آیا می‌توانیم به او اعتماد کنیم و یا شخصیت او به گونه‌ای است که با ویژگی‌های شخصیتی ما سازگاری داشته باشد و یا توانایی‌های لازم را دارد یا خیر؟!

برداشت ما از دیگران باعث می‌شود که در خصوص نحوه رفتار آن‌ها تصمیماتی بگیریم که این تصمیم گیری می‌تواند از رای دادن به یک نامزد انتخاباتی تا پذیرفتن داده‌ها و اطلاعات تاریخی یک مورخ  باشد.

اگرچه ممکن است اغلب اوقات، دیگران شما را به صورت سریع و غیرعادلانه قضاوت کنند و یا شما نیز این کار را درمورد فرد دیگری انجام دهید، امّا به هر روی اتفاقی است که می‌افتد؛ به طوری که حتی گاهی اوقات، شواهد خلاف این قضاوت کردن‌ها هم نمی‌توانند به کمک ما بیایند و برداشت اولیه ما از یک شخص را تحت تاثیر قرار دهند.

در این مطلب به برخی از مواردی اشاره می‌کنیم که نشان می دهند شما می توانید در مدت ۱۰ ثانیه، چه چیزهایی درمورد شخصیت یک فرد بیان کنید.

امانت

به عنوان بخش مهمی از تکامل انسان، ما می‌توانیم نوعی قضاوت مبتنی بر قابل اعتماد بودن را انجام دهیم تا از خود در برابر آسیب‌های موجود محافظت کنیم و در این میان، برخی از مردم بر این باور هستند که در ۱۰ ثانیه می‌توانند تشخیص دهند که آیا می‌توانند به کسی اعتماد کرده و دروغ و صحت گفتار او را تشخیص دهند یا خیر؟!

هنگامی که می‌خواهیم با فردی دوست شویم شاید در این فکر باشیم که آیا در ابتدا توانسته ایم ازنظر ظاهری جذب او شویم یا خیر؟ چراکه اغلب افراد تمایل دارند  جذب افرادی شوند که شبیه به خودشان باشد و بنابراین، به دنبال ویژگی‌های بالقوه افرادی می‌روند که قصد دارند با آن‌ها ارتباط دوستی داشته باشند و تمایل دارند که این افراد را بیشتر شبیه خود بدانند.

برونگرایی

شخصی که با او دیدار می‌کنید شخصیتی برونگراست یا خجالتی و درونگرا؟

متوجه این ویژگی شخصیتی شدن در ۱۰ ثانیه اول دیدار، نسبتا آسان است چرا که زبان بدن، تماس چشمی، هیجان در صدای افراد، حالت‌ها و میمیک چهره و حرکات دست افراد، می‌توانند اطلاعات مربوط به افراد را نشان دهند.

روان رنجوری

رفتار ژرموفوبیک مانند اجتناب کردن از دست دادن، تکان خوردن، بهداشت شخصی و برخی از عادت‌های تکراری مانند جویدن ناخن از جمله مواردی هستند که می‌توان درمدت زمان کوتاهی متوجه آن شد و درمورد اضطراب شخص باید گفت حتی اگر دلیل ترس و اضطراب آن فرد برای ما روشن نباشد امّا می توان متوجه آن شد.

شایستگی

یکی از محققان، در خصوص پاسخ و واکنش افراد به چهره دیگران مطالعاتی انجام داد و بدنبال آن متوجه شد افرادی که لب‌های نازک و چین و چروکی در گوشه چشم خود دارند افرادی متمایز، باهوش و مصمم هستند. این در حالی است افرادی که چهره بچه گانه‌ای دارند صادق، مهربان و خونگرم و فرمانبردار هستند.

در مطالعه دیگری، درمورد چگونگی انتخاب نامزدها بر اساس ظاهرشان، از شرکت کنندگان خواسته شد که عکس‌های کاندیداها را به منظور میزان صلاحیت آن‌ها ارزیابی کنند که بدنبال آن، در این مطالعه، شرکت کنندگان، نامزدی را انتخاب کردند که مشخص شد توانسته بود صرفا بر اساس چگونگی صلاحیت آن‌ها در انتخابات در این رقابت‌ها برنده شود.

استقبال از تجربه‌های متفاوت

زبان بدن یک روش آسان برای این است که متوجه شویم آیا فردی در ۱۰ ثانیه جلسه اولیه، از تجربه‌های متفاوت استقبال می‌کند یا خیر؟

اگر افراد، پذیرای شما باشند باید سرشان بالا باشد و در حالی که خوشحالی در چهره آن ها مشخص است با شما تماس چشمی برقرار کنند.

وقتی فردی پذیرای شما نباشد زبان بدنش نیز این حالت را نشان می‌دهد؛ به طوری که تماس چشمی برقرار نمی‌کند و از حالت چهره او می‌توان  به مخالف بودنش پی برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =