رأی مردم، نظم آفرین است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه رأی، نظم آفرین است، اظهار کرد: رأی گیری یک پیش بینی در قانون برای تحقق خواست و حق عموم مردم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در جلسه شورای فرهنگی واحد بوشهر با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و تأکید بر توجه به منافع مردم اظهار کرد: منافع مردم، همان منافع عمومی و منافع ملی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه در انتخابات نباید به دنبال منافع شخصی و خصوصی بود، اضافه کرد: حق رأی، یک حق برای مشارکت در سرنوشت خود و عامه مردم و آحاد جامعه است.

عبدالهی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اینکه در انتخابات حتی رأی سفید در صورتی که به نظام خدشه وارد کند، حرام است، توضیح داد: رأی گیری و مراجعه به آرای مردم یک اصل اساسی در قانون کشور است و انتظار می رود آحاد مردم به وظیفه خود اهتمام و التزام داشته باشند.

وی با بیان اینکه پس از رأی گیری و اعلام نتایج نیز وظایفی وجود دارد که باید پایبند بدان ها بود، عنوان کرد: احترام به منافع ملی به جای منافع شخصی یک واجب شرعی است که استثناء نیز ندارد. همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز با جایگاه رفیع خود، بارها بیان کردند بنده نیز به فردی که با رأی مردم انتخاب شود، التزام دارم و آن را تنفیذ می کنم، از این رو این سیره و رفتار باید الگوی همگان باشد.

عبدالهی با اشاره به مناظره های برخی از کاندیداها و تأکید بر اینکه رأی مردم قایل احترام و شایسته صیانت است، توصیه کرد: مردم را نباید در مقابله با دولت ها قرار داد. قطعا انتخاب مردم اشتباه نبوده است بلکه متأسفانه در برخی موارد انتخاب شونده ها از مسیر خارج شده و راه انقلاب و سعادت نظام را گم کرده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید به جای تخریب، دلایل عدم موفقیت دولت ها را تشریح و راهکارهایی برای حل آن ارائه داد، افزود: صرف نظر از جهت گیری سیاسی که داریم، نباید اصل انتخابات را زیر سؤال برد بلکه باید با تحلیل های منطقی، زمینه حضور حداکثری و انتخاب اصلح را فراهم کرد. این وظیفه در دانشگاه برعهده بنیادهای فرهنگی همچون کانون ها، تشکل ها، بسیج اساتید و دانشجویی، کرسی های آزاد اندیشی خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با یادآوری اینکه یکی از راهبردهای سال 1400 دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، ارتقاء سطح تعاملات بیرونی بود، تصریح کرد: با سوق دادن مردم به سوی توجه به منافع ملی، ماهیت، صحت و نیازسنجی برنامه های کاندیداها بیشتر مشخص می شود.

وی بی سازمانی اجتماعی که برگرفته از عملکرد ناصحیح و غلط ساختارها است و انحرافات اجتماعی را از معضلات کنونی جامعه برشمرد و متذکر شد: این دو مورد به مثابه علت و معلول هستند. بی سازمانی اجتماعی از یک سو در اثر خروج از ریل قانون است که موجب بی نظمی خواهد شد و از سوی دیگر ناشی از عدم نظارت چه درونی چه بیرونی است که در هر صورت سبب بروز انحرافات از قبیل تبعیض و فساد می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه گرفتاری ها معلول عوامل فرازمینی و فرا انسانی نیست، خاطرنشان کرد: مشکلات زاییده نقص ها، نقض ها و اشتباهات است. نظام طبیعت بر پایه علت و معلول و یک شاکله علمی قوی بنا شده است و به همین علت باید به نظام علّی و معلولی بائر داشت.

وی با بیان اینکه رأی، نظم آفرین است، توضیح داد: رأی گیری یک پیش بینی در قانون برای تحقق خواست و حق عموم مردم است اما نباید فراموش کرد که تلاش و نظارت مردم برای اصلاح، در حد یک رأی دادن است و وظیفه اصلی برعهده دستگاه های نظارتی کشور است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای رفع هر مشکل باید وجود آن را پذیرفت، اذعان کرد: این یک اصل در هر نهاد و سازمان است. باید به جای دامن زدن به حاشیه ها و نگاه سطحی و ساده انگاری و توجه به امور سمبلیک، مسئولیت مشکلات را پذیرفت و وظایف خود را انجام داد.

در ادامه این جلسه باقر گرگین معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های این حوزه معاونتی گفت: رویداد ملی صنایع خلاق یک فعالیت جدید است که از سوی معاونت فرهنگی سازمان مرکزی در حال اجراست و این طرح با استقبال خوبی در استان بوشهر همراه بوده است.

گرگین ادامه داد: تاکنون 25 طرح در زمینه های مختلفی نظیر چاپ، اختراع و فعالیت فرهنگی در استان به ثبت رسیده است.

وی همچنین با بیان اینکه بسیاری از برنامه های فرهنگی واحد بوشهر در راستای تأکیدات سازمان و راهبردهای استانی با تعامل و همکاری نهادهای بیرونی به انجام رسیده است، اظهار کرد: ضمن بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های برون دانشگاهی با جلب مشارکت حداکثری دانشجویان از بسترهایی چون بسیج دانشجویی، هیأت های مذهبی، کانون ها و تشکل ها و تزریق انرژی و شور جوانی به برنامه ها، فعالیت های پویایی در حال انجام است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1099298

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =