ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در دولت آینده

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: دولت آینده باید از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان برای تحول کشور در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، صنعتی، کشاورزی و تولید استفاده کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، پیام نجفی گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جمهوری اسلامی، مردمی بودن آن است، یعنی حکومت بر پایه رأی مردم قوام می‌یابد، بنابراین همواره در طول چهار دهه گذشته جمهوری اسلامی ایران صاحب بیشترین برگزاری انتخابات در طول حیات خود بوده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه نماد فرهیختگی و قوه عاقله جامعه است و نگاه مردم و جامعه به دانشگاه، نگاهی الگومحور است، از این رو در رویدادهای مهمی مانند انتخابات، جامعه استادان به‌عنوان مرجع الف در مشارکت فعال جامعه مؤثر خواهند بود، افزود: حساس بودن جامعه نسبت به تحولات جامعه و آگاه بودن نسل جوان کشور به‌خصوص دانشجویان می‌تواند سبب رشد و بالندگی کشور شود و بی‌تفاوتی در این عرصه برای امنیت، تمامیت ارضی و پیشرفت کشور نامطلوب خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: انتخاب یک دولت کارآمد و انقلابی با میزان مشارکت قابل قبول نیاز امروز جامعه است، امیدوارم با استقرار چنین دولتی از ظرفیت بی‌بدیل نخبگان و دانشگاهیان برای تحول در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، صنعتی، کشاورزی و تولید استفاده شود.

ملت ایران حاکم بر سرنوشت خود هستند

نجفی بیان کرد: آنچه از یک عنصر دانشگاهی و دانشجوی امروز مورد انتظار است، صرفاً حضور در پای صندوق‌های رأی نیست؛ بلکه به‌عنوان یک دانشجوی فعال باید مزایا و اهداف حضور در پای صندوق‌های رأی را برای دیگران تشریح کند تا مشارکت آگاهانه افزایش یابد.

وی افزود: دشمنان و رسانه‌های وابسته به آن درصدد تحریف و تخریب آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی هستند، از این رو قشر دانشگاهی باید با رصد دقیق فعالیت آنها، نسبت به روشنگری و اقناع افکار عمومی کوشا باشد؛ چراکه نگاه جامعه به قشر دانشگاهی متفاوت از سایر اقشار کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان مطرح کرد: ملت ایران حاکم بر سرنوشت خود هستند و ۲۸ خرداد پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد؛ چراکه انتخابات به نوعی دخالت و اختیار تصمیم‌گیری برای سرنوشت کشور است.

نجفی تبیین کرد: جامعه دانشگاهی همانگونه که در آگاه‌سازی مردم برای تحقق پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی نقش محوری داشته، امروز هم باید نقش پرچمداری خود را ایفا و مزایای مشارکت حدکثری را برای مردم روشن کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099302

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =