۲ روایت مختلف از رد صلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجانی

سخنگوی شورای نگهبان سخنان وزیر اطلاعات دولت دهم درباره رد صلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجانی را تکذیب کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،‌ عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات روز گذشته حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت دهم واکنش نشان داد:

سخنگوی شورای نگهبان در این باره در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

آقای مصلحی هرگز چنین مطلبی را در جلسه شورا بیان نکرد و نسبت به دیگر مطالب کلی ایشان نیز به شدت اعتراض شد و اعضا آنرا قبول نداشتند. نمی خواهم برخورد آقایان را در جلسه با ایشان بگویم. شورا گزارش نهادهای قانونی را بررسی می کند و نهایتا بر اساس تشخیص و رای اعضا نتیجه اعلام می گردد.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت دهم در اظهاراتی بیان کرد: بر اساس گزارشات ما از کف خیابان در سال ۹۲ آقای رفسنجانی پیروز انتخابات می بود. یک عزیزی گفت مگر بچه حزب اللهی ها می گذارند این اتفاق بیفتد.

وی افزود: جمع بندی من این بود باتوجه به شرایط نظام مصلحت این بود ایشان رد صلاحیت بشوند و دلایل آن را هم نوشتم. فقها و حقوقدانان شورای نگهبان هرچقدر در ذهنشان گشتند که یک ان‌قلت در مجموعه من بیاورند نتوانستند.

وزیر پیشین اطلاعات بیان کرد: یکی از حقوق دانان شورای نگهبان سوالی مطرح کرد که مگر ایشان چه گفته اند که رد صلاحیت شوند، گفتم من با شخص کاری ندارم، من می گویم حفظ نظام این هزینه و این فایده را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =