سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در 24 خرداد 1400

بازار روز دوشنبه 24 خرداد با افزایش تقاضا در نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، امروز دوشنبه ( ۲۴ خرداد) بازار با افزایش تقاضا در نمادهای بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۴ خرداد

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۴ خرداد

در دقایق ابتدای خودرو صف خرید شد.گروه خودرو یکپارچه سبزپوش است.

رشد 2 هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات امروز با رشد دو هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۱۴۴هزار واحد قرار گرفته است.

نمادهای شپنا، خودرو و شستا بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای وپارس، دلر و وپاسار بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

خودرویی‌ها از گروه‌های مورد توجه بازار اند. خودرو, خگستر, خپارس, خبهمن, خزامیا, خاور و خاذین نمادهای پر تقاضای گروه اند. خزر, خرینگ و ختور نیز با فشار فروش داد و ستد می‌شوند.

در گروه فلزات اساسی نیز افزایش تقاضا محسوس است. ذوب با رشد بیش از ۴ درصدی قیمت در محدوده ۳۶۱ تومان داد و ستد می‌شود. فملی در قیمت ۱۲۲۹ تومان پیشروی نزدیک به ۲ درصدی را تجربه می‌کند. فولاد در مدار مثبت ۱.۸ درصدی در محدوده ۹۹۰ تومان مثبت دنبال می‌شود. فاسمین در یک قدمی صف خرید قرار دارد. فخوز و کاوه سبز پوش به معاملاتشان ادامه می‌دهند. فسرب بعد از مدت‌ها جهش بیش از ۲.۵ درصدی قیمت را تجربه می کند.

صف فروش وپارس برچیده شد و به تعادل رسید.

شپنا تاثیرگذارترین نماد در سبز پوشی امروز شاخص است که در قیمت ۱۱۹۳ تومان با پیشروی بیش از ۴ درصدی قیمت دنبال می‌شود. در این گروه شتران با جهش بیش از ۲ درصدی قیمت در محدوده ۸۲۴ تومان قرار دارد. شبریز در مدار مثبت ۱.۶ درصدی نوسان می‌کند. دیگر نمادهای گروه فرآورده‌های نفتی نیز در مدار مثبت در حرکت هستند.

رشد هفت هزار واحدی شاخص کل

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد هفت هزار و ۱۰واحدی (۰.۶درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۴۸هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با رشد ۰.۲درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۴۷نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۴۱نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نمادهای غکوروش، خپارس، شپنا، ولکار، خودرو، وپارس و شتران در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای زملارد، شاروم، چخزر، سمگا، فزرین، کزغال و کرمان در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۷۸۵میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۲۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

صف‌های خرید حدود ۴۰۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۶۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش تپکو، خزر و سنیر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام تولید تجهیزات سنگین هپکو ببش از ۲۲۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید ولکار، خودرو و خگستر در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۳۷۵میلیارد تومان (۹۲درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۷۴۰میلیارد تومان (۲۵درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۶نماد و حجم صف‌های فروش در ۹۱نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف شرکت لیزینگ کارآفرین (ولکار) به ۴۸.۵درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «انبوه سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۳۶۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «ماشین آلات و تجهیزات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۲۹۵میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات «بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی» با تقاضای ۱۸۵میلیارد تومانی همراه شد.

حدود ۲۷درصد از سه هزار و ۴۰۵میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۷۲۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۴۷۱درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به چهار هزار و ۱۳۰میلیارد تومان خواهد رسید.

در جریان معاملات گروه غذایی، غکورش، غزر و بهپاک در محدوده صفر تابلو با نوسانات منفی و اما غشهداب، غپینو، غگیلا و غبشهر مماس بر صفر معاملاتی با نوسانات مثبت همراه هستند. غصینو در قیمت 5485 تومان رشد بیش از 4 درصدی قیمت را تجربه می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =