افاضلی: به جام جهانی می‌رویم اگر به دست خودمان مشکل ایجاد نکنیم

کارشناس فوتبال ایران بر این اعتقاد است که تیم ملی، هم توانایی قهرمانی آسیا را دارد و هم صعود به جام جهانی به شرطی که به دست خودمان مشکلی ایجاد نکنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، هومن افاضلی در خصوص دیدار ایران و عراق در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر گفت: باید با تمرکز بالا برابر عراق بازی کنیم و توجهی به احتمالات یا کسب صدرنشینی یا قرار گرفتن در رده دوم جدول نداشته باشیم. تیم ملی پتانسیل قهرمانی در آسیا و رفتن به جام جهانی را دارد. در حال حاضر مسئله مهم این است که این بازی را ببریم و با اقتدار به دور بعد صعود کنیم.

مربی پیشین تیم ملی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران به جام جهانی صعود خواهد کرد، اظهار داشت: در 20 سال گذشته فوتبال ما روال مشخصی را طی کرده اما باید در بخش مالی و همچنین برنامه‌ریزی در لیگ برتر پیشرفت کنیم. اهمیت دادن به تیم‌های پایه نیز مهم است. نکته حائز اهمیت این است که کارهای اصولی در فوتبال را به بهترین شکل رعایت کنیم. در حال حاضر 90 درصد بازیکنان تیم ملی سابقه بازی در تیم‌های پایه را داشته‌اند و حالا ما در آسیا جزو بهترین تیم‌ها هستیم که پتانسیل قهرمانی در جام ملت‌ها و صعود به جام جهانی در هر دوره را داریم.

وی خاطرنشان کرد: دیدگاه مسئولان وقت فدراسیون باعث شد تیم ما در دور رفت مسابقات مقدماتی جام جهانی عملکرد خوبی نداشته باشد و کار به اینجا بکشد. اگر همه چیز سیر طبیعی خودش را طی کند مشکلی بابت صعود به جام جهانی نداریم و حتی می‌توانیم در آسیا قهرمان شویم در صورتی که به دست خودمان مشکل ایجاد نکنیم. امیدوارم با صعود از این گروه برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم و در نهایت به جام جهانی صعود کنیم.

به گزارش تسنیم تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین دیدار مرحله اول انتخابی جام جهانی 2022 از ساعت 21 فردا (سه‌شنبه) به مصاف عراق می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =