بلاتکلیفی اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰/ تلاش بهزاد نبوی برای ایجاد وحدت

جبهه اصلاحات ایران در جریان انتخابات ۱۴۰۰ دچار بلاتکلیفی شده است که انتخابات را در عمل تحریم کند یا از کاندیدایی حمایت کند.

گروه سیاسی ایسکا نیوز - این روزها در حالی که عمر دولت حسن روحانی رو به پایان است اصلاح طلبان در برزخ اعمال گذشته خود گیر افتاده‌اند. حمایت از حسن روحانی و دولت تدبیر و امید آنها را دچار آشفتگی کرده است که حالا در رقابت‌های ۱۴۰۰ چه کنند؟ اطلاع از نداشتن اقبال عمومی به جبهه اصلاحات با توجه به نتیجه حمایت‌های همه‌جانبه از دولت روحانی در دو انتخابات ۹۲ و ۹۶ کار را برای اصلاح طلبان سخت کرده است. آنها امیدوار بودند با معرفی افرادی که از قبل عدم احراز صلاحیت آنها مشخص بود بتوانند شکست خود در انتخابات ۱۴۰۰ را بر گردن احراز صلاحیت‌های شورای نگهبان بیندازند.

اما حالا که دو چهره وابسته به جریان اصلاحات مهرعلیزاده و همتی در میان کاندیداها حضور دارند دچار سردرگمی پیچیده‌ای شده‌اند که نتیجه آن ۳ راهبرد مختلف در احزاب و گروه های وابسته به جبهه اصلاحات است.

اول. حمایت از همتی و شرکت در انتخابات

جریان کارگزاران سازندگی به عنوان یکی از اعضای جبهه اصلاحات راهبرد شرکت در انتخابات و حمایت تمام قد از همتی را در دستور کار خود قرار داده است و تلاش می کند جبهه اصلاحات را تشویق کند تا این راهبرد را اجرایی کند.

دوم. تحریم انتخابات ۱۴۰۰

جریان ‌های وابسته به جبهه مشارکت سابق مانند حزب اتحاد ملت به بهانه رد صلاحیت تاج زاده کاندیدای مورد حمایت‌شان در مواضع جسته و گریخته گفتند که وقتی کاندیدای ما در رقابت‌های انتخاباتی حضور ندارد شرکت در انتخابات بی معنی است. اتخاذ چنین مواضعی به معنی تحریم انتخابات از سوی این جریانات با استقبال رسانه‌های بیگانه روبرو شد و آنها به صورت رسمی با همین استدلال مردم را به تحریم انتخابات دعوت می‌کنند.


سوم. شرکت در انتخابات شوراها و تحریم ریاست جمهوری

برخی دیگر از جریانات حاضر در جبهه اصلاحات معتقد به شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی هستند و شروع به تبلیغ لیست منتسب به جبهه اصلاحات کرده اند در حالی که به انتخابات ریاست جمهوری هیچ اعتنایی ندارند.

در همین حال قرار است نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان امشب دوشنبه ۲۴ خرداد به ریاست بهزاد نبوی تشکیل جلسه بدهد و درباره حمایت از مهرعلیزاده یا همتی و شرکت در انتخابات بیانیه صادر کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =