درمان خانگی سردرد با دو ادویه معجزه گر

برخی از روغن‌های گیاهی می‌تواند در درمان سردردها موثر باشد، روغن نعناع و اسطوخودوس دو روغن بهبود دهنده درمان سردرد محسوب می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زمانی که هر فردی در محیط خانه به سردرد مبتلا می شود، به دنبال درمان خانگی برای رفع سردرد بوده و روغن نعناع اولین درمان این نوع از سردردها است.

 سردردها معمولا چند نوع هستند، اما سردرد میگرن به دلیل کاهش  یا گردش بد خون ایجاد می شود،  بنابراین روغن گیاهی نعناع به شدت میتواند در تقویت جریان خون حائز اهمیت باشد.

روش  یا دستورالعمل تهیه روغن گیاهی نعناع به اینگونه است که  یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۳ قطره روغن نعناع و یک قاشق غذاخوری روغن بادام  را با یکدیگر ترکیب کرده، سپس، پیشانی را با آن ماساژ دهید، ممکن است بلافاصله احساس بهتری داشته باشید؛ هم چنین می‌توانید از برگ‌های نعناع تازه به عنوان درمان عالی برای سردردهای خود استفاده کنید، به طوریکه مقداری از برگ های نعناع را له کرده، سپس این برگ‌های خرد شده را در اطراف پیشانی قرار دهید تا سردردهای شدید را درمان کنید، رایحه روغن نعناع برای کاهش سردرد به کار برده می شود.

۳ - ۴ قطره روغن نعناع تازه را با آب گرم مخلوط کرده، سپس بخار محلول را ۴ تا ۵ دقیقه تنفس کرده و در هنگام به کارگیری این روش بهبود را مشاهده خواهید کرد.

درمان خانگی سردرد با آب نعناع

عصاره نعناع درمانی طبیعی موثر دیگر برای میگرن دارد که این عصاره شامل: منتول ومنتون است و می تواند انواع ناراحتی ها را کاهش دهد.

دستورالعمل برای عصاره نعناع

تعدادی برگ نعناع تازه برداشته، آنها را خرد کنید، سپس آن  را روی پیشانی بزنید، این کار را هر وقت که دچار سردرد می‌شوید، انجام دهید تا بلافاصله سردرد را درمان کنید، همچنین می‌توانید از چای نعناع روی پیشانی استفاده کرده تا میگرن به وجود آمده را درمان کنید.

روغن اسطوخودوس برای درمان خانگی سردرد

از دومین درمان های محبوب برای درمان سردرد می توان به درمان خانگی روغن اسطوخودوس اشاره کرد، زیرا عطر روغن اسطوخودوس بسیار مطبوع بوده و می تواند به درمان سردرد کمک کند.

سه فنجان آب ولرم را در کتری جوشانده ، ۲ تا ۴ قطره روغن اسطوخودوس را به ظرف آب جوش اضافه کنید، سپس بخار روغن اسطوخودوس را به آرامی استشمام کرده و نفس عمیقی بکشید، باید این روش را برای بهبود چندین بار انجام دهید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =