شیر مادر باعث افزایش هوش کودک می‌شود

یک فوق تخصص گوارش کودکان گفت: ضریب هوشی و قدرت فراگیری کودکانی که شیر مادر می‌خورند در تمام مقاطع سنی بیشتر است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، زهره کاوه منش فوق تخصص گوارش کودکان درباره تغذیه کودکان زیر ۶ ماه اظهار کرد: بهترین تغذیه برای شیرخواران، شیر مادر است.

او ادامه داد: شرکت‌های شیرخشک سازی در تلاش هستند تا شیری را تولید کنند که نزدیک به شیر مادر باشد، حتی همان شرکت‌ها تاکید بر تغذیه با شیر مادر دارند، در ساعت اولیه تغذیه نوزاد با شیر مادر باید صورت بگیرد و بهتر است مادر و کودک هم اتاق باشند.

کاوه منش با اشاره به اینکه اولین شیری که از مادر ترشح می‌شود آغوز نام دارد که سرشار از گلبول‌های سفید و موادی مغذی است، افزود: طبیعتا آغوز غلیظ و کم است و وقتی نوزاد به دنیا می‌آید مطابق با نیاز کودک مادر سعی می‌کند تا در ساعت اولیه شروع به شیردهی کند، دوشیدن شیر، جای مکیدن شیر را نمی‌گیرد.

نوزاد زیر شش ماه به هیچ ماده غذایی احتیاج ندارد زیرا در این بازه زمانی شیر مادر تمام نیازهای تغذیه‌ای را تامین می‌کند.

او با اشاره به اینکه شیر مادر به تنهایی تمام نیازهای غذایی شیرخوار را تامین می‌کند، گفت: از ۱۵ روزگی به بعد باید علاوه بر شیر مادر قطره مولتی ویتامین و ویتامین A، D را به شیرخوار داد. 

این فوق تخصص گوارش کودکان با اشاره به فواید شیر مادر گفت: شیر مادر به راحتی قابل هضم است و ایجاد حساسیت و آلرژی نمی‌کند همچنین پاک و تمیز است؛ کودکانی که شیر مادر می‌خورند کمتر به بیماری‌های عفونی و اسهال مبتلا می‌شوند.

کاوه منش ادامه داد: ضریب هوشی و قدرت فراگیری کودکانی که شیر مادر می‌خورند در تمام مقاطع سنی بیشتر است. از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه است، هر زمان و هر چند بار که کودک تقاضا می‌کند، شیر مادر در اختیارش است. شیر دادن به کودک باید هر چه زودتر به بعد از زایمان شروع شود. در نیم ساعت اول بعد از زایمان باید تغذیه کودک با شیر مادر آغاز شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =