قیمت غذای دانشجویی تغییر نمی‌کند/ آمادگی خوابگاه‌ها برای اسکان دانشجویان

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: قیمت غذا نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و بر حسب ابلاغ معاونت فرهنگی قیمت‌ها همان است. با توجه به اینکه هزینه‌ها بالا رفته امید داریم مسئولان دانشگاه در قیمت‌گذاری غذا بازنگری کنند.

حمیدرضا زهره‌ای معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در مورد ایجاد خوابگاه‌های متاهلی گفت: با توجه به اینکه دانشگاه لرستان خارج از شهر است، درخواستی برای خوابگاه متاهلی نبوده، ضمن اینکه امکانات خوابگاه‌های استان کم است. فراخوان نیز داده شده؛ اما درخواستی از سمت مراجعه‌کننده نداشتیم‌.

وی در مورد وضعیت خوابگاه‌های استان تشریح کرد: در واحد خرم‌آباد و سایر واحدها در سطح استان وضعیت مطلوب بوده و هم‌اکنون خوابگاه‌های ما در اختیار دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی است. در حال تجهیز، سم‌پاشی و گندزدایی خوابگاه‌ها در واحدهای استان هستیم و اگر کلاس ها حضوری بود مشکلی در امکانات خوابگاهی وجود ندارد. در فرصت به‌وجود آمده خوابگاه‌ها در حال آماده‌سازی هستند تا در خدمت دانشجویان باشیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان اضافه کرد: در مدت شیوع ویروس کرونا، خوابگاهی اضافه نشد با توجه به اینکه محدودیت مکان داریم و دانشجویان متقاضی محدود هستند توسعه‌ای نبود. امکانات موجود درحال ساماندهی است.

وی در ادامه گفت: اخیرا با توجه به بخشنامه معاونت امور مجلس پیگیری‌هایی انجام شده تا از ظرفیت خیرین استفاده شود. با واقفان استانی رایزنی‌هایی صورت گرفته است. هفته گذشته اولین جلسه شورای وقف برگزار شد و امیدواریم بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

زهره‌ای با اشاره به اینکه در حال آماده‌سازی امکانات رفاهی برای پاییز هستیم، گفت: به‌طور کلی سلف با امکانات بسیار خوب در برنامه است. برون‌سپاری بوفه و سلف سرویس از سازمان مرکزی در سطح واحدهای استان دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی دانشجویی استان لرستان در مورد قیمت وعده‌های غذایی اشاره کرد: قیمت غذا نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و بر حسب ابلاغ همان است؛ یعنی زیر 7هزار تومن مانند دانشگاه‌های دولتی. با توجه به اینکه هزینه‌ها بالا رفته امید است مسئولان دانشگاه در قیمت‌گذاری غذا بازنگری کنند. چون یارانه بسیار زیادی را دانشگاه باید پرداخت کند.

وی در مورد استفاده از تسهیلات کم‌بهره برای ارتقای اماکن رفاهی دانشگاه گفت: به وام و مقدمات آن نیازی نیست. واحدهای سطح استان نیز تمایلی نداشتند. هزینه آنچنانی برای سلف و خوابگاه نداریم مگر ضرورت خاصی باشد که وام بگیریم. سعی می‌کنیم با حداقل موجودی نیاز برطرف شود و روال در واحدهای استان نیز به این صورت است؛ چون وام گرفتن زمانبر بوده و باید گزارش داد. در حال حاضر به موجودی خود بسنده کردیم تا بتوانیم با حداقل هزینه‌ها کارها را انجام دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =