سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در 25 خرداد 1400

بازار روز سه شنبه 25 خرداد با افزایش تقاضا در نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز سه شنبه ( ۲۵خرداد) بازار با افزایش تقاضا در نمادهای بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۵ خرداد

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۵ خرداد

خودرو و خگستر صف خرید شد.

بازار بورس تهران امروز نیز همسو با معاملات ساعات پایانی روز گذشته، با رشد محسوس تقاضا همراه شده و بازهم با لیدری خودرویی ها، در اغلب نمادهای بزرگ و شاخص ساز مثبت آغاز کرده است.

در جریان معاملات پرتقاضای گروه خودرو و قطعات، نماد خگستر امروز هم در راس توجه سهامداران با صف خرید همراه است. خودرو در محدوده ۲۱۰ تومان با پیشروی بالغ بر ۳ درصدی دنبال می‌شود. خپارس در مدار مثبت ۲.۵ درصدی در قیمت ۱۱۴ تومان در حال معامله است. ورنا، خکرمان، خزامیا و خدیزل از دیگر نمادهای سبز پوش گروه اند.

رشد ۳هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت 9:10 در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۳هزار واحد قرار گرفته است.

نمادهای فارس، خودرو و شپنا بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای فملی، تنوین و وسخوز بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

فلزات اساسی‌ها امروز با افت نسبی تقاضا همراهند. فملی در محدوده صفر تابلو با نوسانات منفی دنبال می‌شود. فولاد در قیمت ۹۹۷ تومان رشد بیش از ۱ درصدی قیمت را داراست. ذوب در مدار منفی در قیمت ۳۵۳ تومان متعادل در حرکت است. کاوه و فخوز در مدار مثبت داد و ستد می‌شوند.

رشد چهار هزار واحدی شاخص کل

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد چهار هزار و ۲۴۱واحدی (۰.۴درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۴هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افت ۰.۰۵درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۳۰نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۴۲نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نمادهای غکوروش، خودرو، ولکار، شپنا، خپارس، شستا و فملی در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای فتوسا، فگستر، زملارد، چخزر، شاروم، کزغال و کرمان در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۶۷۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۰۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۳۶۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و ۹۴۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۵۷۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش تپکو، خزر و سنیر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام تولید تجهیزات سنگین هپکو ۱۸۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید ولکار، خگستر و فتوسا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۳۴۰میلیارد تومان (۹۴درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۶۹۰میلیارد تومان (۲۳درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۵ نماد و حجم صف‌های فروش در ۹۶نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف تولید و توسعه سرب روی ایرانیان (فتوسا) به هشت درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۳۷۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۳۰۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «سایر واسطه‌گری‌های مالی» با تقاضای خرید ۷۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۲۵درصد از سه هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۶۹۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۴۸۰درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۳سه هزار و ۹۹۰میلیارد تومان خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =