جمهوری اسلامی، حکومتی مردم محور است/ نقش دانشگاه در شکل دهی افکار عمومی برای شرکت در انتخابات

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه و جامعه دانشگاهی به این نکته توجه داشته باشد که نقش آن‌ها در شکل دهی افکار عمومی برای شرکت در انتخابات بسیار مؤثر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور سیروس صابری مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در واحد خوراسگان برگزار شد.

 صابری در این جلسه با تأکید بر حضور مردم در تمامی صحنه های انقلاب به عنوان قدرت اصلی نظام، گفت: انقلاب اسلامی ایران به یک قدرت منطقه ای و جهانی تبدیل شده است و امت اسلامی با شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از 42 سالگی انقلاب دفاع خواهند کرد و در شرایط حساس کنونی این دفاع سنگین تر و مهم تر از قبل خواهد بود.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: خدا را شاکریم که با ورود مقام معظم رهبری به مسأله مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی و انتصاب افرادی شایسته، ریل گذاری مناسبی برای پیشرفت و توسعه بزرگترین دانشگاه حضوری جهان گذاشته شد و شفافیت های قابل تقدیری در همه امور و بخش ها به وجود آمده است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران راه اندازی سامانه آموزشیار خاطرنشان کرد: این سامانه در شفاف سازی و مشخص کردن همه آمار و اطلاعات موجود در دانشگاه اعم از شهریه های دانشجویی، تعداد ثبت نامی ها، واریزی ها، نقدینگی ها و ... کمک های شایانی به مسئولان کرده است.

درک مشکلات و گرفتاریهای مردم، در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها مؤثر است

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در یک سازمان گسترده با ارتباطات و مراجعات وسیع مثل دانشگاه آزاد اسلامی، نیروی انسانی باید تفکر مشکل گشایی، راه اندازی، حل موانع و معضلات ارباب رجوع را داشته باشد و در رفع دغدغه ها و بن بست های سازمانی بکوشد.

وی اظهار داشت: درک گرفتاری ها و مشکلات مردم از این جهت برای عموم کارکنان و اعضای هیأت علمی و به ویژه برای اعضای هیات رئیسه واحدهای دانشگاهی مهم است که با لمس این مشکلات و در نظر گرفتن اوضاع معیشتی جامعه، تصمیم گیری ها و صدور بخشنامه ها و دستورات، با دقت نظر و ملاطفت بیشتری نسبت به عموم همراه خواهد بود و در نتیجه رضایتمندی بیشتری را در پی خواهد داشت.

صابری پیش بینی مقدمات لازم و وجود تمهیدات کافی برای شروع سال تحصیلی جدید را مهم و الزامی دانست و تصریح کرد: همه اجزاء دانشگاه اعم از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، هیأت رئیسه و معاونت ها و تمامی کارکنان و اعضای هیأت علمی موظفند دوشادوش هم و با تعاملی سازنده با یکدیگر و خصوصاً مجموعه حراست واحدهای دانشگاهی، برای تدوین و آماده سازی یک برنامه مدون و پیش بینی همه احتمالات جهت حضور دانشجویان در سال تحصیلی جدید اقدام کنند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات افزود: گرم کردن تنور انتخابات، واجب کفایی و وظیفه همگانی است و دانشگاه و جامعه دانشگاهی به این نکته توجه داشته باشد که به عنوان یک جامعه فرهیخته، مورد رجوع برای الگوبرداری و تقلید است و به همین علت می تواند در شکل دهی افکار عمومی برای شرکت در انتخابات بسیار مؤثر واقع شود.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی، حکومتی مردم محور است و در سراسر دنیا این حکومت را به پشتوانه حضور قدرتمند مردم در همه صحنه ها و رویارویی و ایستادگی در برابر ابرقدرتها و بالاخص آمریکا می شناسند و انتخابات سرنوشت ساز و تاریخی پیش رو، سنبل این تفکر استکبار ستیزی و آزادی خواهی است.

 صابری خاطر نشان کرد: لازم است که واحدهای دانشگاهی در مقوله فعالیت های دانشجویی و سازماندهی تشکل های دانشجویی و تقویت و توسعه تشکل ها اهتمام ویژه ای داشته باشند، زیرا در آرامش بخشی به دانشجویان و شکل دهی به نوع مطالبه گری در قالب حزب و گروه و به دور از غوغاسالاری و ایجاد آشوب های مخرب مفید است.

گفتنی است رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی از مرکز تحقیقات بیابان زدایی و مرکز تحقیقات و اصلاح بذر واحد اصفهان بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099465

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =