چرا رسانه ملی از مسائل آموزش و پرورش در مناظرات غفلت کرد؟

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان طی نامه‌ای به رئیس سازمان صدا سیما نسبت به غفلت رسانه ملی از مسائل آموزش و پرورش در مناظرات کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا سیما نسبت به غفلت رسانه ملی از مسائل آموزش و پرورش در مناظرات کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

متن این نامه به شرح زیر است: 

فضای انتخابات فرصت مغتنمی است تا مسائل و اولویت‌های مهم و اساسی کشور تبیین شود و در پی آن، فضایی مهیا شود تا در بسته جمهوریت نظام، تبادل نظر و گفتگو پیرامون موضوعات مختلف، منجر به رشد خرد جمعی و عمومی مردم عزیز گردد.

اما، متاسفانه در بین برنامه‌های انتخاباتی رسانه ملی، چه در مناظرات ریاست جمهوری و چه در بین گزارش‌های میدانی و حتی جلسات گفتگو و پرسش و پاسخ با نامزدهای محترم که در محورهای گوناگون اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی صورت گرفت، کم لطفی قابل توجهی در قبال سیستم آموزشی و مسائل تربیتی کشور دیده می‌شود.

از آموزش و پرورش همواره به عنوان اصلی‌ترین و پایه‌ای‌ترین رکن رشد و موفقیت در جوامع پیشرو یاد می‌شود. رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران به عنوان صدای مردم که، ولی نعمتان نظام اند، چه برنامه‌ای برای طرح دغدغه ایشان در حوزه تریبت و آموزش فرزندانشان داشته است؟

ایا از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مطالبه رهبری عزیز و مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال۱۳۹۰ است و هنوز عزم جدی بر اجرای ان صورت نگرفته است، اطلاعی دارید؟

آیا بحران کمبود معلم در سال‌های آتی کشور که موجب عقب افتادگی بسیاری از دانش آموزان مخصوصا قشر مستضعف جامعه است و عنقریب است که به فروپاشی دستگاه تعلیم و تربیت رسمی کشور منجر شود، مسئله کم اهمیتی است؟

آیا در بین انبوه برنامه‌ها و سوالات اقتصادی مجموعه شما از داوطلبین ریاست جمهوری به اقتصاد آموزش و پرورش و کسری بودجه و معیشت معلمین عزیز توجهی شده بود؟

چگونه است که در مناظره‌ای با موضوع فرهنگی که نزدیک‌ترین رابطه را آموزش و پرورش کشور دارد به طرح یک سوال کلی اکتفا می‌شود؟

بسیار تعجب آور و تاسف بار است که وزارت خانه آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین وزارت خانه کشور که بیشترین تاثیر را بر افراد جامعه دارد، در بین سوالات شما از داوطلبین ریاست جمهوری جایی ندارد، مگر نه این است که جمهوریت نظام اصلی‌ترین عامل بقا و فلاح نظام و آموزش رسمی از بزرگترین حقوق آنان بر گردن حاکمیت است؟

با عنایت به فرمایشات مقام‌معظم رهبری که فرمودند: "مطالبه‌گری دیدن نقص‌ها و پیگیری برای برطرف کردن آن‌هاست" ما به نمایندگی از دغدغه‌مندان عرصه تربیت، نسبت به رسانه ملی، به دلیل عدم پرداختن به مطالبات آموزشی و پرورشی ایشان و نیز عدم مطالبه ارائه برنامه و راهکارهای مؤثر در زمینه بهبود مشکلات آموزش و پرورش از نامزدهای ریاست جمهوری، منتقد و گله‌مند هستیم.

به نظر میرسد سوء مدیریت و تولید و توسعه‌ی بحران‌های پی در پی مسئولین دولتی درعرصه سیاسی و معیشتی کشور به عنوان امری ضروری، سایه سنگینی بر اولویت‌های نظام از جمله نهاد مهم و موثر تربیت و فرهنگ در کشور انداخته است.

امید که اقدامات ما موجب شادی خاطر حضرت، ولی عصر (عج) گردد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان

انتهای پیام/

کد خبر: 1099475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =