قطار انقلاب با انتخاب رئیسی بر ریل درست قرار می‌گیرد

متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناسی اجتماعی گفت: پاکدستی و سلامت اقتصادی، یکی دیگر از مواردی است که باید در انتخاب کاندید مورد نظر درنظر گرفت. با توجه به مسائل یاد شده، حضرت آیت‌الله رئیسی بهترین گزینه برای این منظور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، انتخابات اصلی‌ترین حقوق سیاسی و اجتماعی مردم یک جامعه است و ابزاری اصلی در راه تعیین سرنوشت محسوب می‌شود.

با توجه به نزدیک بودن موسم انتخابات، افراد جامعه، اعم از نخبگان و فرهیختگان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین مردم عادی باید باری دیگر برای انتخاب ریاست جمهور مورد نظر خود، حضور و مشارکتی گرم داشته و در پای صندوق‌های رای ظاهر شوند و رای خود را در صندوق رای بیندازند.

برای بررسی زمینه‌های مشارکت بالا در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، با مجید ابهری، متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناسی اجتماعی گفت‌وگو کردیم که مشروح آن در زیر آمده است:

پرسشی که در این جا مطرح می‌شود این است: باید چه کسی را برای ریاست دولت این دوره، انتخاب کنیم؟ به عبارت دیگر، به چه کسی باید رای دهیم؟

همه کاندیدها که در مجموع هفت نفر هستند، به دلیل عبور از شورای نگهبان، دارای صلاحیت سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی نیز هستند. به عبارت بهتر این هفت نفر، مورد اعتماد نظام بوده و مردم باید یکی از آنان را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند.

اما چگونه باید آن یک نفر را از میان هفت نفر برگزید؟ در پاسخ باید گفت، باید فردی را انتخاب کنیم که اعتقاد به مبانی مقدس نظام جمهوری اسلامی داشته باشد و ولایت‌پذیری و اطاعت از رهبری، سرلوحه کار و باورهای وی قرار داشته باشد.

پاکدستی و سلامت اقتصادی، یکی دیگر از مواردی است که باید در انتخاب کاندید مورد نظر درنظر گرفت. با توجه به مسائل یاد شده، حضرت آیت‌الله رئیسی بهترین گزینه برای این منظور است.

در دوره گذشته، کمپین «من به رئیسی رای می‌دهم»، ایجاد شد و بنده به عنوان نخستین افرادی بودم که در این کمپین اعلام نظر کردم.

اکنون نیز به عنوان یک رفتارشناس و آسیب‌شناس اجتماعی، به دوستان و همکاران نظر خود را بیان می‌کنم.

با این که بنده در جایگاهی نیستم که توصیه‌ای به کسی داشته باشم، اما به عنوان یک معلم خود را موظف می‌دانم که نظریات خود را در این‌باره بیان کنم.

آیت‌الله رئیسی، از ابتدای انقلاب همراه و یاور انقلاب و رهبری بوده و همواره تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته است. در دوران مدیریت ایشان بر آستان قدس رضوی، که یکی از بزرگترین قطب‌های سرمایه‌گذاری است، هیچ‌گونه نقطه سیاهی در کارنامه ایشان ملاحظه نشد.

در انتخاب ایشان به عنوان کاندید ریاست جمهوری، دو امتیاز از امتیازات رئیسی را باید، مورد توجه قرار داد. علاوه بر پاکدستی و صداقت و ساده‌زیستی ایشان، باید به این نکته توجه کنیم که رئیسی هیچ‌گاه در تمام مسئولیت‌های خود، قبیله‌سالاری را به کار نگرفته و هیچ یک از وابستگان خود را در منصب و مسئولیتی، منصوب نکرده است.

دوم این که بر خلاف شعارهای برخی از کاندیدها در حمایت از حقوق زنان، می‌توان آن طور که از زندگی شخصی ایشان پیداست، اهمیتی را که ایشان به اشتغال زنان و بانوان می‌دهد دید؛ چرا که همسر حضرت آیت‌الله رئیسی، بانویی دانشمند و فرهیخته هستند و به عنوان استاد دانشگاه و دانشمند و پژوهشگر در جامعه حضور دارند. بنابراین رئیسی در عمل ثابت کرده‌ که بانوان مسلمان با رعایت حجاب و شئونات، فرصت این را دارند که مسئولیت‌های بالا و برتر جامعه را به عهده بگیرند.

 رئیسی دارای یک وجهه بسیار مثبت و برجسته‌ای است و آن خودداری از بیان وعده و وعیدهای غیرقابل عمل است. با این که ایشان بیش از دو هزار کارخانه را راه‌اندازی نموده و اشتغال‌زایی و کارآفرینی کرده، به دور از هر گونه شعارزدگی، این حرکت را انجام داده و گام‌های موثری در زمینه کارآفرینی برداشته است.

ممکن است بعضی از افراد اصرار کنند که راه‌اندازی کارخانجات و اشتغال‌زایی، جزو وظایف قوه قضائیه نبوده و این مهم باید به دست سازمان‌ها و نهادهای دیگر انجام شود؛ این نکته درست است اما وقتی کسی قدم به میدان نمی‌گذارد و از سوی دیگر فقر و بی‌کاری جامعه را فرا گرفته و سرمایه‌های گوناگون ملی در حال رکود و از بین رفتن است، چه کسی باید به میدان بیاید؟ چه کسی بهتر از رئیس قوه قضائیه می‌توانست دو هزار کارخانه را راه‌اندازی کند و حقوق راکد و از دست رفته مردم را به آنان بازگرداند؟

این جانب بدون شعار و سیاست‌زدگی، که چهل سال از عمر و جوانی خویش را به عنوان یک معلم و آسیب‌شناس اجتماعی صرف کرده‌ام، می‌خواهم به هموطنانم پیشنهاد کنم، که این شخصیت معتبر، پاکدست، مومن و صادق را به عنوان ریاست جمهوری خود برگزینند و اجازه دهند تا قطار انقلاب بر ریل درست و واقعی خود قرار بگیرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1099527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =