آخرین مهلت برای ثبت نام مسکن ملی اعلام شد

ساعت ۲۴ فردا (۲۶ خرداد ماه) آخرین مهلت برای ثبت نام پنجمین مرحله از طرح مسکن ملی است.

به گزارش  گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، نیمه شب فردا شب پنجمین مرحله از ثبت نام مسکن ملی به اتمام می‌رسد؛ در این دوره از ثبت نام مسکن ملی ۲۴۵ شهر برای ثبت نام در نظر گرفته شده است.

در این مرحله از ثبت نام شهرهای استان‌های کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی فاقد ظرفیت برای ثبت نام هستند.

براساس این گزارش حسب ماده یک آئین نامه اجرائی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، متقاضیان ثبت نام باید دارای چهار شرط فاقد زمین یا واحد مسکونی، پنج سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا، عدم استفاده از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن و متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

موارد حائز اهمیت جهت ثبت نام مرحله پنجم:

متقاضیان ساکن در کلان شهر تهران در این مرحله می‌توانند علاوه بر شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی، در شهرهای نصیرشهر، صفادشت و رباط کریم و قرچک نیز ثبت نام کنند.

همچنین متقاضیان ساکن در شهرهای بهارستان، قدس و ملارد می‌توانند در نصیر شهر و رباط کریم و متقاضیان ساکن در شهرری نیز می‌توانند در شهر قرچک ثبت نام کنند. 

محل تامین زمین متقاضیان ساکن در شهر مینوشهر در استان خوزستان، شهر خرمشهر است. در شهرهای جدید علاوه بر متقاضیان ساکن در این شهرها، متقاضیان ساکن در سایر شهرها هم می‌توانند ثبت نام کنند.

تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار متقاضی اقدام به ثبت نام کرده‌اند. در این مرحله با تامین زمین، ظرفیت‌های جدیدی  در بسیاری از شهرها اضافه شد. همچنین در برخی شهرها که مراحل قبلی تقاضای پایینی داشتند در مرحله پنجم مجددا به فراخوان گذاشته شدند.

گفتنی است، پنجمین مرحله از ثبت نام طرح مسکن ملی از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه مورخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ آغاز شده و در ساعت ۱۲ شب فردا مهلت ثبت نام به اتمام می‌رسد.

پیش از این اعلام شده بود که در شهر تهران ظرفیت برای ثبت نام مسکن ملی وجود ندارد و با توجه به آنکه راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده بود، به دلیل عدم استقبال متقاضیان از ثبت نام  در اطراف شهرهای تهران تعدادی از این ثبت نام کنندگان به شهرهای دیگر انتقال یافتند. اما در این مرحله از ثبت نام مسکن ملی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که  با توجه به درخواست بسیار زیاد از سوی متقاضیان در استان تهران و همچنین شهرهای جدید از جمله پرند هشتگرد و ایوانکی ظرفیت برای ثبت‌نام ایجاد شده است.

بر اساس این گزارش تاکنون ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور فعالیت اجرای آن‌ها آغاز شده و تا تیرماه، ۳۵ هزار واحد مسکن ملی به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =