رئیسی: باید به معیشت معلمان رسیدگی شود

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: درست نیست که معلم گرفتار حقوق و معیشت خود باشد، رسیدگی به معیشت معلمان ضروری است؛ مشاغلی مانند اساتید و معلمان نمی‌توانند شغل دوم و سوم داشته باشند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری عصر امروز در دیدار با فرهنگیان طی سخنانی اظهار داشت: در مقطع حساسی از لحاظ تصمیم‌گیری مردم قرار داریم و زحمات بسیاری برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی کشیده شده و علیرغم پیشرفت‌هایی که داشته‌ایم اما به دلیل برخی مشکلات که در ریشه در نتوانستن، ضعف در ارائه و سوءمدیریت داشته، در برخی حوزه‌ها عقب‌ماندگی داریم و سند آن نیز وضع موجود بوده و وضع مطلوب هم در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین شده است.

وی افزود: در بستر بیانیه گام دوم، یک تحول در کشور ضرورت دارد و در این تحول نیز همه‌ی تحول‌خواهان باید ایفای نقش کنند و هیچ‌کس از دغدغه‌مندان نباید در عرصه نباشد.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: معلمان روشنفکرانِ حقیقیِ جامعه هستند و باید آسیب‌ها را رصد کرده و هشدار می‌دهند؛ معلمان هویت‌سازان و تمدن‌سازان جامعه می‌باشند. جایگاه فرهنگیان در کشور شناخته شود و نباید شأن معلم را در حد کارمندی که فقط مزد می‌گیرد، کاهش داد و شأن معلمی، شأن انبیاست.

رئیسی هم‌چنین خاطر نشان کرد: محور تحولی که می‌بایست ایجاد کنیم، اجرای عدالت است و ما در این زمینه عقب‌ماندگی داریم و همه سطوح جامعه باید منادی اجرای عدالت باشند و یکی از جلوه‌های عدالت، عدالت آموزشی است تا محرومین هم از آموزش استفاده کنند و توانمندسازی معلمان نه‌فقط درخصوص توانمندسازی مالی باشد و بلکه توانمندسازی مهارتی هم باید صورت بگیرد. اگر به سند تحول آموزش و پرورش عمل می‌شد، معلمان الان در این وضعیت قرار نداشتند.

وی بیان کرد: ما در دولت آینده برنامه داریم که به‌طور جدی و نه فقط به بازنشستگان فرهنگی بلکه به همه بازنشستگان توجه کنیم. من ضمن تشکر از کادر درمانی کشور به‌خاطر ایثار و فداکاری در صیانت از جان مردم، از معلمان هم تشکر می‌کنم چون که در جریان کرونا خوش درخشیده و اجازه ندادند تا محدودیت‌های کرونایی مسئله‌ی آموزش را تعطیل کند.

این کاندیدای ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: آموزش یک کالا نیست و بلکه ستون پیشرفت کشور است؛ نباید در آموزش و علم، کیفیت‌فروشی کرد که در این‌صورت خسارت خواهیم دید. متأسفانه طرح رتبه‌بندی معلمان سال‌ها عقب مانده و باید سریعا اجرا شود؛ مگر می‌شود برخی قانون را با سلیقه‌ی خود متوقف کرده و آن را اجرا نکنند؟

رئیسی در ادامه گفت: موضوع تعارض منافع در کشور وجود دارد و افرادی که در تصمیمات منافع دارند باید از صحنه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کنار گذاشته شوند تا تصمیمات به نفع مردم باشد. صندوق ذخیره فرهنگیان گاوصندوق نیست بلکه باید به صورت شیشه‌ای در منظر معلمان باشد تا همه بدانند که داد و ستد و درآمد و هزینه‌ی آن چگونه است و این حق فرهنگیان است.

وی افزود: آموزش در دولت مردمی باید واقعا مردمی شده و به مناطق محروم توجه ویژه‌ای بشود؛ از میان ساکنین مناطق محروم کشور مردان و زنان بسیاری به کشور خدمت می‌کنند، عدالت حکم می‌کند که تقسیم ظرفیت‌های کشور بین همه آحاد ملت صورت بگیرد.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری تصریح کرد: معلمان و فرهنگیان باید نسبت به مسائل کشور حساس باشند؛ این عزیزان باید جامعه و مسائل آن را شناخته، نیازها را شناسایی کرده و در جهت رفع و برطرف کردن آن بکوشند. آموزش و پرورش و هم‌چنین آموزش عالی به‌عنوان پیشرانان فرهنگی و فکری جامعه باید نقش ایفا کنند اما سیاست‌زدگی در این حوزه مشکل ایجاد می‌کند.

رئیسی اظهار داشت: این درست نیست که معلم گرفتار حقوق و معیشت خود باشد، معیشت معلم ضروری است و باید به آن رسیدگی شود؛ برخی مشاغل مانند اساتید و معلمان نمی‌توانند شغل دوم و سوم داشته باشند و ما باید مشکل معیشت این عزیزان را حل کنیم تا نیازی به شغل دوم نداشته باشند.

وی گفت: کشور ما دارایی‌های بسیاری دارد و مهمترین دارایی نیز نیروی انسانی کارآمد و متراکم است؛ با توجه به نیروی انسانی کارآمد می‌توانیم کار کشور را به پیش ببریم ولی در برخی امور به این نیروی انسانی بی‌توجهی شده و خسارت دیده‌ایم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: همه باید در انتخابات شرکت کنند و بدانند که هرچه پشتوانه‌ی دولت بیشتر باشد، قدرتمندتر می‌تواند مسائل را حل کند و رأی قوی مردم می‌تواند یک دولتی قوی را رقم بزند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =