پرونده الکترونیک سلامت جلوی اشتباهات پزشکی را می‌گیرد

معاون سابق سلامت وزارت بهداشت معتقد است که اجرایی شدن طرح پرونده الکترونیک سلامت می‌تواند در کاهش اشتباهات پزشکی موثر باشد.

اشتباهات پزشکی یکی از موارد اجتناب ناپذیر حوزه سلامت است اما می‌توان با تدبیر و استفاده از مدیریت صحیح، آن را به حداقل رساند. در کشور ما مسئله رسیدگی به اشتباهات پزشکی و جلوگیری از سردرگم شدن مردم در مسیر اداری و پیچیده پیگیری و شکایت به یک معضل در حوزه نظام سلامت تبدیل شده است. موید علویان؛ معاون سابق سلامت وزارت بهداشت و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در گفت‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز استفاده از پرونده الکترونیک سلامت را راهگشای کاهش اشتباهات پزشکی دانست و گفت: نظام پزشکی کشور، انجمن‌های علمی و وزارت بهداشت می‌توانند میزان تخلفات را بررسی کنند و آن‌ها را به حداقل برسانند. در هیچ جای دنیا اشتباهات پزشکی کاملا از بین نمی‌روند بلکه تلاش می‌شود تا به حداقل ممکن برسند. قطعا پرونده الکترونیک سلامت می‌تواند جلوی اشتباهات پزشکی را بگیرد. در واقع می‌توان از این طریق نظارت غیرحضوری و مبتنی بر IT که لحظه‌ای است را جایگزین نظارت حضوری و میدانی کرد. با این روش درصد خطاها و مرگ و میر حاصل از اشتباهات پزشکی کاهش می‌یابد.

رییس مرکز تحقیقات گوارش و کبد در ادامه از مشارکت مردم در انتخابات گفت: ما ممکن است نسبت به بخش‌هایی از انتخابات منتقد باشیم اما در حال حاضر زمان انتخاب است. اگر انتخاب مردم شبیه آنچه باشد که در این هشت سال اتفاق افتاد، همان بدبختی‌ها، بی‌تدبیری‌ها، ناامیدی‌ها، فقر و فساد اداری ادامه پیدا می‌کند. مسئولین در کاخ‌های خود خواهند نشست و مردم هم کوخ‌نشین خواهند بود. مردم باید به میدان بیایند و تصمیمی آگاهانه بگیرند. رودخانه امروز از مسیر منحرف شده است و باید به جایگاه خود بازگردد.

کد خبر: 1099596

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =