سونامی سالمندی در 10 سال آتی ایران را تهدید می‌کند/ پایان واکسیناسیون سالمندان تا آخر تابستان

سرپرست شورای ملی سالمندان معتقد است که ایران در مرحله گذار به سمت سونامی سالمندی قرار دارد. او از ابلاغ برنامه اختصاصی مبتنی بر سند ملی سالمندی، برای هر دستگاه کشور تا سال 1401 خبر داد.

سند ملی سالمندی با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بهزیستی تدوین شد تا در سال 1400 اجرایی شود. از اهداف این سند ارتقای سلامت جسمی و روانی سالمندان و توانمندسازای آن‌ها است. حسام‌الدین علامه؛ سرپرست دبیرخانه شورای ملی سالمندان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز درخصوص روند اجرایی شدن این سند گفت:  از خرداد بودجه در اختیار ما گذاشته شد تا مجری مناسبی را برای اجرایی کردن طرح انتخاب کنیم.  منتظر بودیم تا سازمان برنامه و بودجه همراهی کند اما نتوانستیم جلساتی را با سازمان داشته باشیم؛ بنابرین دبیرخانه شورای ملی سالمندان با توجه به بودجه مصوب در حال انتخاب مجری است که بتوانیم فرمت برنامه اختصاصی سالمندی دستگاه‌های عضو شورای ملی سالمندان مبتنی بر سند ملی سالمندان را فراهم کنیم تا با همکاری دستگاه‌های عضو در سال 1401 برنامه مصوب اختصاصی در حوزه سالمندی در اختیار هر دستگاه قرار گیرد.

سونامی سالمندی در 10 سال آتی ایران را تهدید می‌کند/ پایان واکسیناسیون سالمندان تا آخر تابستان

او با اشاره به حرکت کشور به سمت سونامی سالمندی توضیح داد: در سال های 1410 و 1415 که درصد سالمندی  در کشور از مرز 14 درصد عبور می‌کند، کشور عملا  سالخورده محسوب خواهد شد. تا آن زمان ما فرصت داریم که زیرساخت‌های لازم را آماده کنیم. ما در مرحله گذار هستیم و هنوز به سونامی سالمندی که از 1415 آغاز می شود مواجه نشده‌ایم اما بعد از آن روند سالمندی بسیار افزایشی خواهد بود و به 33 درصد می‌رسد. در حقیقت متولدین دهه 50 و اوایل 60 در آن سال‌ها به سمت سالمندی می‌روند.

پایان واکسیناسیون سالمندان در آخر تابستان

سرپرست دبیرخانه شورای ملی سالمندان درخصوص روند واکسیناسیون سالمندان علیه ویروس کرونا از پایان این فرایند تا آخر تابستان خبر داد و بیان کرد: واکسیناسیون در اختیار وزارت بهداشت است که به دلیل بحث تحریم‌ها، آماده نبودن واکسن تولید داخل و مشکلاتی که کشورهای تولید کننده واکسن برای توزیع همگانی میان کشورها ایجاد کرده بودند تزریق دُز دوم به مشکل خورد اما با تمهیدی که صورت گرفته واردات واکسن‌های خارجی ممکن شده است. واکسن شرکت «برکت» هم آماده شده و با این روند انشالله این فرایند تسریع یابد و فکر می‌کنم که تا آخر تابستان واکسیناسیون سالمندان به انتها برسد.

کد خبر: 1099627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =