اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه بلاروس تصویب کرد

اتحادیه اروپا در ادامه فشارهای غرب به بلاروس و «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور این کشور، ۷۸ شخص و هفت نهاد بلاروس را به لیست تحریم اضافه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، منابع رسانه‌ای روز چهارشنبه (امروز) از تصویب تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه بلاروس خبر دادند.

فشارهای کشورهای غربی به بلاروس و «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور این کشور همچنان ادامه دارد و تازه‌ترین خبرها از اقدام اتحادیه اروپا برای افزودن تعداد بیشتری از اشخاص حقیقی و حقوقی بلاروس در فهرست تحریم این اتحادیه حکایت دارد.

«ریچارد جزویاک» خبرنگار اروپای آزاد در توییتر خود خبر داد، سفرای اتحادیه اروپا در ماجرای به زمین نشاندن یک هواپیمای مسافربری در بلاروس، علیه ۷۸ نفر و هفت نهاد ممنوعیت صدور روادید و توقیف دارایی تصویب کرد.

به گفته این منبع خبری اروپایی، احتمال می‌رود که جزئیات مربوط به تصویب تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه بلاروس ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) در ژورنال رسمی اتحادیه اروپا منتشر شود.

 اتحادیه اروپا پیش از این با متهم کردن بلاروس به فرود اضطراری یک هواپیمای مسافربری جهت دستگیری یکی از مخالفان دولت این کشور، آسمان کشورهای عضو این اتحادیه را به روی هواپیماهای بلاروس بست.

دوم خرداد ماه بود که پرواز شماره ۴۹۷۸ شرکت هواپیمایی «رایان‌ایر» یک بار دیگر باعث تشدید فشارهای کشورهای غربی بر بلاروس شد.

این هواپیما حین پرواز از آتن به ویلنیوس پایتخت لیتوانی با پرواز هواپیمای نظامی «میگ-۲۹» رهگیری و وادار به فرود در مینسک پایتخت بلاروس شد. بعد از نشستن این پرواز دو نفر از مخالفان دولت بلاروس دستگیر شدند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس فضاسازی‌ها درباره دلیل نشاندن این هواپیما را رد و آنها را «دروغ محض» توصیف کرد. او طی سخنرانی در جمع مقام‌های ارشد بلاروس از دستور به فرود هواپیمای «رایان‌ایر» دفاع کرد و گفت، تهدید بمب‌گذاری دلیل فرود این هواپیما بوده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

کد خبر: 1099664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =