۱۴ عضو و سرکرده داعش در کرکوک و نینوا دستگیر شدند

آژانس اطلاعات وتحقیقات فدرال و نیز دستگاه امنیت ملی عراق امروز چهارشنبه در بیانیه های جداگانه ای مجموعا از دستگیری ۱۴ عضو داعش در کرکوک و نینوا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، در بیانیه آژانس اطلاعات وتحقیقات فدرال وابسته به وزارت کشور عراق با اشاره به دستگیری ۶ سرکرده داعش در استان کرکوک آمده است: این افراد به علت وابستگی به داعش بر اساس حکم ماده ۴ مبارزه با تروریسم مورد پیگرد بودند.

این دستگیر شدگان متهم هستند که «حمایت های پشتیبانی از داعش» می کردند . «به آنها سوخت و غذا می رساندند و همچنین برخی از به دام افتادگان در دسته های داعشی می جنگیدند.»

بیانیه آژانس اطلاعات وتحقیقات فدرال عراق تصریح کرده که «اعتراف های این افراد ثبت شده و تدابیر قانونی درباره آنها اتخاذ شده است.»

در بیانیه ای دیگر، دستگاه امنیت ملی عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی آن در استان نینوا بعد از موافقت های قضایی مستند بر اطلاعات امنیتی در عملیاتی منحصر بفرد و دقیق توانستند ۸ عنصر داعش را در نقاط مختلف دستگیر کنند.

این داعشی های دستگیر شده در گروه های امنیتی در بخش های نینوا، دجله، صلاح الدین و الجزیره فعالیت می کردند.

در روزهای اخیر عراق شاهد عملیات های متعدد برای دستگیری بازماندگان گروه تروریستی داعش است.

روز گذشته (شامگاه سه شنبه) مرکز اطلاعات نظامی عراق اعلام کرد که یکی از برجسته ترین عناصر داعش در غرب موصل ملقب به «مزاحم» را دستگیر کرده است.

در بیانیه مرکز اطلاعات نظامی عراق وابسته به وزارت دفاع این کشور آمده است: بر اساس اعترافات یک زن تروریست داعشی مکان حضور فرزند تروریست او ملقب به مزاحم را در منطقه قادسیه موصل یافتیم.

دو روز قبل از آن (روز یکشنبه)، آژانس اطلاعاتی موسوم به اداره اطلاعات و تحقیقات فدرال تابع وزارت کشور عراق از دستگیری یکی از مفتی های داعش ملقب به «ابو رحمه» در استان صلاح الدین خبر داد.

حدود یک ماه پیش، آژانس اطلاعات و تحقیقات فدرال عراق در اطلاعیه از دستگیری شماری از سرکرده های گروهک تروریستی داعش که در زمان سیطره این گروهک بر بخش های شمالی عراق مسوولیت های مهمی برعهده داشتند به همراه یک عامل جنایت اسپایکر خبر داد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =