مرجع کلیمیان ایران: شرکت در انتخابات یک حق است

مرجع دینی کلیمیان ایران گفت: اصلح‌ترین شخص برای ریاست‌جمهوری کسی است که اهل حقیقت و راستی و به فکر منافع ملی است و سوابقش نشان می‌دهد قدرت تصمیم گیری بجا و به‌موقع دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، خاخام یونس حمامی لاله‌زار اظهار داشت: شرکت در انتخابات از یک‌سو تکلیفی است که بر عهده هر شهروند از جمله اقلیت‌های دینی قرار دارد و از طرف دیگر یک حق است که در انتخاب بالاترین مقام اجرایی کشور سهیم باشیم.

وی با بیان اینکه تا انسان تلاش کند از طرف خدا برای تقدیر نمی شود افزود: هر فرد در قبال خود و جامعه مکلف است برای آینده ملت و سرزمین اش در همه عرصه‌های اجتماعی به بهتری شکل نقش آفرین باشد.

مرجع دینی کلیمیان ایران گفت: کلیمیان ایران همانطور که در عرصه دفاع از کشور و سازندگی حتی بیش از نسبت جمعیتی خود حضور فعال داشته‌اند، در این انتخابات هم شرکت خواهند کرد.

خاخام حمامی تأکید کرد که همکیشانش در این دوره از انتخابات ریاست‌ جمهوری هم گزینه اصلح را انتخاب می‌کنند و هم در ترغیب دیگران به حضور پای صندوق های رأی کوتاهی نخواهند کرد.

وی متذکر شد: این وظیفه شرعی است که انسان در انتخاب یک مسئول یا مدیر، فرد اصلح را برگزیند؛ چرا که وضعیت و سرنوشت هیچ قوم و ملتی تغییر نمی‌کند مگر آن که خودش هم بخواهد.

مرجع دینی کلیمیان ایران درباره ویژگی‌های کاندیدای اصلح گفت: در "تلمود" گفتاری درباره شرایط کارگزار خوب وجود دارد که مهمترینش آن است فردی که انتخاب می کنیم بتواند در مواقع سخت و خاص درست تصمیم گیری کند.

خاخام حمامی افزود: حضرت موسی (س) در تورات هم درباره ویژگی‌های افراد اصلح برای قضاوت و مسئولیت ویژگی‌هایی‌ را عنوان کرده‌اند که با ملاک قرار دادن آنها به میزان زیادی از خطاها اجتناب می‌کنیم.

مرجع دینی کلیمیان ایران اولین ویژگی فرد اصلح را تعهد، ایمان‌ و خداترسی ذکر کرد و گفت: تنها تضمینی که وجود دارد فرد به وعده‌ها و تصمیماتش متعهد بماند، این است که همیشه خدا را حاضر و ناظر بر اعمالش بداند.

خاخام حمامی افزود: دومین ویژگی فرد اصلح کاردانی و تخصص است و سوابق او نشان دهد که قدرت مدیریت و تصمیم‌گیری به‌موقع دارد.

وی از "توجه به منافع همه ملت" و "پرهیز از مطامع‌ و منافع شخصی و گروهی و حزبی" به‌عنوان سومین ویژگی نامزد اصلح یاد کرد و درباره چهارمین ویژگی کارگزاران حکومت گفت: رئیس‌جمهور باید اهل حقیقت و راستی باشد.

خاخام حمامی با بیان این‌که شاید نامزدی در زمان تبلیغات حرف‌های غیرواقعی بزند اما در دوره مسئولیتش حقایق روشن می‌شود، تصریح کرد: می‌توان با توجه به سابقه، عملکرد گذشته و باورها و شیوه رفتاری افراد، اصلح را شناخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =