کرملین: دلیلی برای حذف آمریکا از لیست کشورهای «غیردوست» نداریم

سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید علی‌رغم دیدار رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در ژنو، اما دلیلی برای حذف دولت واشنگتن از لیست کشورهای غیردوست وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه بامداد پنجشنبه احتمال خط خوردن نام آمریکا از لیست کشورهای «غیردوست» را تکذیب کرد.

پسکوف بعد از نشست هیأت روسی با هیأت آمریکایی در ژنو به سوال خبرگزاری «اسپوتنیک» مبنی بر احتمال حذف‌شدن نام آمریکا از لیست کشورهای غیردوست بعد از دیدار رؤسای جمهور دو کشور گفت: «خیر، هیچ دلیلی برای آن وجود ندارد».

سخنگوی کاخ کرملین پیش از این با محکوم کردن تمایل آمریکایی‌ها برای محدود کردن روسیه، گفت اینگونه اظهارات پیش از دیدار رؤسای جمهور دو کشور، مخرب و غیرسازنده است.

عصر چهارشنبه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «جو بایدن» همتای آمریکایی او برای اولین‌بار بعد از ۱۰ سال، در ژنو با یکدیگر دیدار و درباره مسائل مختلفی رایزنی کردند.

این دو در بیانیه‌ای بعد از پایان دور اول مذاکرات در ژنو گفتند: «ما خاطر نشان می‌کنیم که ایالات متحده و روسیه نشان داده اند که حتی در دوره‌های پرتنش می‌توانند در اهداف مشترک قابل پیش بینی در حوزه راهبردی، کاهش خطر درگیری‌های نظامی و تهدید جنگ اتمی پیشرفت کنند».

با این حال «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر ثابت‌بودن موضع این کشور فارغ از فشارهای آمریکا، گفت واشنگتن نباید چنین اشتباهی را انجام دهد.

از زمان روی کار آمدن بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، تنش‌ها میان واشنگتن و روسیه در خصوص طیفی از موضوعات از جمله اتهام‌زنی واشنگتن به مسکو در خصوص تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و همچنین حمله سایبری به نهادهای دولتی و امنیتی آمریکا تشدید شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =