اسماعیل هنیه: وظایف زیادی در مرحله پس از پیروزی داریم

رهبر حماس که برای اولین بار با دعوت رسمی به مغرب رفته در دیدار با نخست‌وزیر این کشور گفت، مأموریت‌های زیادی در مرحله پس از پیروزی قرار دارد که با مقامات رباط درباره آنها صحبت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به همراه یک هیأت چهارشنبه (دیروز) برای اولین بار وارد مغرب شد.

بر اساس گزارش «العربی الجدید»، هنیه در دیدار با «سعدالدین العثمانی» نخست‌وزیر مغرب و هیأتی از حزب عدالت و توسعه در «رباط» پایتخت مغرب گفت، ملت فلسطین به نیابت از امت اسلام در برابر گردنکشی رژیم صهیونیستی ایستاده است.

رهبر حماس تصریح کرد: در برابر ما مأموریت‌های زیادی برای مرحله پس از پیروزی قرار دارد که با برادران در مغرب، نخست‌وزیر این کشور و احزاب و طیف‌هایی که با آنها دیدار خواهیم کرد، درباره این امور رایزنی می‌کنیم.

وی ضمن قدردانی از این دعوت برای سفر به مغرب، افزود، ملت فلسطین با جان خود از مسجدالاقصی حفاظت می‌کند و پروژه‌هایی که سرقت تاریخ و جغرافیا را دنبال می‌کنند، کنار می‌زند.

هنیه گفت، دیدار با نخست‌وزیر مغرب، اولین دیدار در این سفر است و امیدوار است که این سفر نتایج مورد نظر و مورد انتظار را از کشور برادر مغرب محقق کند.

سعدالدین العثمانی هم گفت: مغرب مسأله فلسطین را در همان مرتبه مسأله صحرای مغرب قرار می‌دهد بدین معنا که قضیه فلسطین جایگاهی مهم نزد پادشاه، دولت و ملت مغرب دارد.

وی افزود، مواضع پادشاه مغرب در رد «معامله قرن» و یهودی‌سازی قدس شناخته شده است و آخرین آنها دستور وی برای ارسال کمک‌های دارویی و غذایی به کرانه باختری و نوار غزه در زمان تجاوزهای رژیم صهیونیستی است.

وب‌سایت حماس هدف از این سفر هنیه را بسیج مواضع عربی و اسلامی برای خدمت به مسأله فلسطین و حمایت از قدس و مسجدالاقصی عنوان کرده است.

مغرب ۱۰ دسامبر سال گذشته با میانجیگری ایالات متحده آمریکا روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد و در مقابل، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، حاکمیت رباط بر «صحرای غربی» را که از سال ۱۹۷۶ میان مغرب و جبهه «پولیساریو» مورد اختلاف و مناقشه است به رسمیت شناخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =