نتانیاهو به هیچ یک از اهداف خود مقابل ایران نرسید

یک تحلیلگر صهیونیست به نقل از منابع ارشد تل‌آویو اعلام کرد که نتانیاهو به هیچ یک از اهداف خود در برابر ایران نرسید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از روزنامه رای‌الیوم، بعد از تشکیل کابینه ائتلافی جدید رژیم صهیونیستی به ریاست «نفتالی بنت» و سرنگونی «بنیامین نتانیاهو» که حدود 12 سال بر صهیونیست‌ها حکومت کرد، « باراک راوید» تحلیلگر سیاسی معروف رژیم صهیونیستی به نقل از منابع ارشد سیاسی و امنیتی در تل آویو اعلام کرد که همه اظهارات اخیر نتانیاهو در زمینه تقابل با ایران چیزی جز شایعه و شعار نبوده است.

این کارشناس صهیونیست که وابسته به منابع سیاسی و امنیتی در آمریکا و اسرائیل است اظهار داشت که نتانیاهو از زمان آغاز نخست وزیری خود در اسرائیل در سال 2009 پرونده تهدید هسته‌ای ایران را در اولویت‌های خود قرار داده بود. نتانیاهو درباره تهدید هسته‌ای ایران و لزوم مقابله با آن به گونه‌ای صحبت می کرد که گاهی به نظر می‌رسید تنها به دلیل همین پرونده در عرصه سیاست اسرائیل حاضر شده است.

وی ادامه داد، این در حالی است که نتانیاهو بیش از دوازده سال در منصب نخست وزیری اسرائیل باقی ماند اما اقدامی در خصوص پرونده هسته‌ای ایران انجام نشد.

این کارشناس صهیونیست در ادامه مدعی شد، نتانیاهو در حالی منصب نخست‌وزیری اسرائیل را ترک کرد که ایران از هر زمان دیگری به ساخت «سلاح هسته‌ای» نزدیک‌تر است.

باراک راوید تصریح کرد، زمانی که نتانیاهو به نخست وزیری اسرائیل رسید اقدامات زیادی برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران انجام داد و بیش از 10 میلیارد «شیکل» (واحد پول رژیم صهیونیستی) برای تقویت قدرت نظامی اسرائیل به این منظور هزینه کرد اما در آخرین لحظه از این تصمیم خود عقب نشست.

به گفته این تحلیلگر صهیونیست از زمان انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا نتانیاهو حضور ترامپ در کاخ سفید را فرصتی برای نابودی توافق هسته‌ای ایالات متحده و ایران می دانست و واشنگتن پس از خروج از توافق هسته‌ای با تحریکات اسرائیل سیاست فشار حداکثری علیه ایران را آغاز کرد و همه تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور را بازگرداند. اما از زمان خروج ترامپ از توافق هسته‌ای ایرانی‌ها به غنی‌سازی اورانیوم ادامه داده و فعالیت ناظران سازمان ملل را در تاسیسات هسته‌ای خود محدود کرده‌اند. در دوره نخست وزیری نتانیاهو تا همین اواخر نیز ایران غنی سازی اورانیوم را تا 60 درصد آغاز کرد.

وی در ادامه گفت، نتانیاهو در آخرین روزهای باقیمانده نخست وزیری خود در یک سخنرانی عمومی قبل از اینکه قدرت را به جناح مخالف تحویل دهد با طرح شعارهایی تهدید به انجام عملیات نظامی علیه ایران کرده و همچنین در سخنرانی خود ایالات متحده را یک کشور دشمن و نه بزرگترین متحد اسرائیل توصیف کرد. همچنین جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا را نیز که جنگ 12 روزه غزه کنار اسرائیل ایستاده بود با «فرانکلین روزولت» رئیس جمهور وقت آمریکا مقایسه کرد و فقط مانده بود که ایالات متحده را به همکاری با نازی های آلمان متهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =