کشف یک داروی جدید برای بیماران مبتلا به نوع شدید کرونا

داروسازان و دانشمندان داروی جدیدی را برای بیماران مبتلا به نوع شدید کرونا پیدا کرده اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، پزشکان و داروسازان و دانشمندان داروی جدیدی را برای بیماران مبتلا به نوع شدید کرونا پیدا کرده اند. این کوکتل آنتی بادی هر چند همه را نه اما بسیاری از مردم را نجات می دهد.  این داروی جدید و نسبتاً گران قیمت مخلوطی از دو نوع آنتی بادی است که در آزمایشگاه بدست می‌آید و به صورت داخل وریدی تزریق می‌شود و به بدن کمک می‌کند ویروس را خنثی کند.

آزمایشات در چارچوب آزمایش برنامه جستجوی داروی کرونا در انگلیس موسوم به Recovery trial نشان داده است که این روش درمانی به یک سوم بیماران مبتلا به فرم شدید کرونا در بیمارستان‌ها کمک می‌کند.

این داروی متشکل از آنتی بادی‌های مونوکلونال (شبیه سازی شده از یک سلول) که توسط شرکت آمریکایی Regenoron ساخته شده، حدود ۱۴۰۰ تا ۲۸۰۰ دلار قیمت دارد. با این دارو فقط توسط کسانی را می‌توان درمان کرد که بدن خود آن‌ها آنتی بادی برای مبارزه با ویروس کرونا تولید نکرده باشد.

در انگلیس، این دارو به طور آزمایشی به هزار بیمار داده شد و مشخص شد که به طور قابل توجهی موارد زیر را کاهش می‌دهد:

- خطر مرگ؛ زمان سپری شده در بیمارستان (به طور متوسط ​​چهار روز)

- نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی

خانم کیمبرلی فیرستون ۳۷ ساله می‌گوید: "من بسیار خوش شانس هستم که وقتی من به بیمارستان رسیدم این آزمایشات در حال انجام بود و این دارو را دریافت کردم؛ و خوشحالم که در آزمایشات شرکت نموده و به فهمیدن نتیجه درمانبا این دارو کمک کردم. "

سر مارتین لندری، استاد پزشکی و اپیدمیولوژی در دانشگاه آکسفورد و یکی از رهبران این آزمایش می‌گوید داروی جدید خطر مرگ بیماران مبتلا به فرم شدید بیماری را حدود یک پنجم کاهش می‌دهد.

پروفسور لاندری گفت:"ما دیدیم که با استفاده از درمان ضد ویروسی و بطور مشخص با استفاده از این آنتی بادی ها، خطر برای بیمارانی را که احتمال مرگ بدون درمان آن‌ها یک به سه است، کاهش می‌دهیم. "

انتهای پیام/

کد خبر: 1099835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =