اوپک تولیدکنندگان را به سرمایه گذاری در نفت فراخواند

دبیرکل اوپک اعلام کرد گذار انرژی نباید هیچ منبع انرژی را کنار بزند، زیرا همه منابع انرژی امروز برای یک آینده قابل پیش بینی نیاز خواهند بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز؛ محمد بارکیندو گفت: ما همچنان از همه کشورهای عضو اوپک و صنعت بین المللی می خواهیم به سرمایه گذاری در همه منابع انرژی از جمله نفت و گاز ادامه دهند به خصوص از فناوری برای خنثی کردن آلایندگیهای مربوط به این منابع استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: برای ما در اوپک و در صنعت و در گفت و گوهای جهانی رایج، گذار انرژی گذار از یک منبع انرژی به منبع دیگر نیست. بلکه گذار انرژی حذف آلایندگی گاز گلخانه ای در اکتشاف، تولید، حمل و نقل و مصرف سوختها و حرکت به سمت منابع انرژی پایداری است که به مسئله آلایندگی می پردازند. تعریف گذار انرژی نباید حذف اجباری هیچ گونه منبع انرژی باشد.

دبیرکل اوپک در خصوص گزارش آژانس بین المللی انرژی که اعلام کرده است مسیر حرکت به سمت کربن خنثی نیازی به سرمایه گذاری جدید در نفت و گاز ندارد، گفت: می توانید هر میزان که بخواهید در تجدیدپذیرها سرمایه گذاری کنید اما اگر به مشکل آلایندگی پرداخته نشود، اهداف کربن خنثی حاصل نخواهند شد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ماه گذشته اوپک در یک گزارش داخلی اعلام کرده بود پیشنهاد آژانس بین المللی انرژی برای عدم سرمایه گذاری جدید در نفت و گاز ممکن است در صورت استقبال سرمایه گذاران از این پیشنهاد، باعث ایجاد نوسان بیشتر در بازارهای نفت شود.

کد خبر: 1099878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =