تیم ملی بانوان ایران نایب قهرمان شد

در پایان رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا، تیم ملی تکواندو زنان ایران برای نخستین بار بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و تاریخ سازی کرد. تیم ملی مردان هم به عنوان سوم رسید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در لبنان با حضور ۱۸۹ تکواندوکار از ۲۱ کشور از روز چهارشنبه ( ۲۶ خردادماه) در سالن «نوهاد نوفال» بیروت آغاز شد و امروز جمعه ( ۲۸ خردادماه) به پایان رسید.

در پایان این دوره از رقابت‌ها، تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان که تاکنون موفق به کسب سکو در این رقابت‌ها نشده بود، در این دوره تاریخ سازی کرد و با یک مدال طلا، یک نقره، ۴ برنز و ۲۶۵ امتیاز عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را به خود اختصاص داد.

کره جنوبی با ۳ طلا، ۲ نقره، یک برنز و ۵۰۲ امتیاز قهرمان شد. ویتنام با یک طلا، یک نقره، و ۱۷۸ امتیاز عنوان سومی را کسب کرد و اردن با یک طلا و ۱۲۸ امتیاز در رده چهارمی قرار گرفت. مهرو کمرانی سرمربی تیم تکواندو بانوان ایران نیز عنوان بهترین مربی را به خود اختصاص داد.

نگار اسماعیلی، غزل سلطانی، ناهید کیانی، پریسا جوادی، ملیکا میرحسینی و زهرا پوراسماعیل در ترکیب تیم بانوان قرار داشتند که اسماعیلی قهرمان شد، میرحسینی بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و سلطانی، کیانی، جوادی و پوراسماعیل به مدال برنز رسید.

تیم ملی تکواندو مردان کشورمان نیز با یک طلا، یک نقره، یک برنز و ۲۰۷ امتیاز بر سکوی سوم آسیا ایستاد. در بخش مردان کره‌جنوبی با ۲ طلا، ۲ نقره، یک برنز و ۳۸۱ امتیاز قهرمان شد. ازبکستان با یک طلا، ۴ برنز و ۲۳۹ امتیاز عنوان نایب قهرمانی را بدست آورد و اردن با یک طلا، یک نقره، یک برنز و ۲۰۷ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت.

تیم ملی بانوان ایران نایب قهرمان شد/ شاگردان عسگری روی سکوی سوم

تیم ملی مردان با ترکیب آرمین هادی پور، سروش احمدی، میرهاشم حسینی، امیرمحمد بخشی، مهران برخورداری و سجاد مردانی در این رویداد حضور پیدا کرد که موفق به کسب یک مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب توسط مردانی، بخشی و هادی‌پور شد.

هدایت این نفرات برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و وحید عبداللهی به عنوان مربی است.

کد خبر: 1099911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =