پیام مقامات و مسئولین درباره برگزاری انتخابات

مقامات و مسئولان درباره برگزاری انتخابات به طور جداگانه پیام هایی صادر کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، مقامات و مسئولان درباره برگزاری انتخابات به طور جداگانه پیام هایی صادر کردند

قدردانی مجلس خبرگان از حضور مردم در انتخابات

 مجلس خبرگان رهبری با انتشار بیانیه‌ای از مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خرداد قدردانی کرد متن این بیانیه به شرح زیر است:

«حمد و سپاس خداوند قادر متعال را که با حضور پرشور ایرانیان سرافراز، انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شکوهمندانه برگزار شد و برگ زرین دیگری از مردمسالاری دینی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، با هدایت‌ها و رهبری داهیانه و حکیمانه، ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) به ثبت رسید.

بی شک پیروز واقعی این میدان، ملت قدرشناس، بصیر و هوشیار کشورمان هستند که علی رغم وجود مشکلات و ترغیب دشمنان انقلاب مبنی بر تحریم انتخابات، با مشارکت ارزشمند خود علاوه بر به نمایش گذاردن تعهد دینی و عزم ملی، توطئه بدخواهان نظام را همچون همیشه خنثی نمودند.

مجلس خبرگان رهبری، ضمن قدردانی از آحاد ملت شریف ایران که با حضور باشکوه خود بار دیگر، دعوت رهبر معظم انقلاب را لبیک گفتند و تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری امر انتخابات، به رئیس جمهورِ منتخب مردم حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای سیدابراهیم رئیسی، تبریک گفته، توفیقات روزافزون ایشان در راه نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش دلسوزانه برای سازندگی و اعتلای کشور اسلامی ایران را از خداوند منان مسئلت دارد. امید که با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و گسترش تعاملات منطقه‌ای و بین المللی، فصل نوینی از تحقق عدالت اجتماعی، کمک و حمایت از محرومان جامعه و رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور را در سایه توجهات خاصه حضرت، ولی عصر (عج) و کمک و همیاری تمام دلسوزان و نخبگان جامعه به ویژه جوانان انقلابی، شاهد باشیم ان شاء الله.

احمد جنتی
رئیس مجلس خبرگان رهبری»

 قدردانی سپاه از مشارکت حماسی ملت در انتخابات

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با قدردانی از مشارکت حماسی ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد و تبریک به رئیس جمهور منتخب بر آمادگی همه جانبه خود برای تعامل و همکاری با دولت آینده تاکید کرد .

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه با قدردانی و تجلیل از حضور شکوهمند  و مشارکت حماسی و شورانگیز ملت ایران در انتخابات 28 خرداد ،  تحقق حماسه سیاسی 1400 را بیانگر هوشمندی و درایت مثال‌زدنی ایرانیان در فهم عمیق مقتضیات و الزامات تحقق گام دوم انقلاب و صیانت از استقلال ، امنیت و منافع ملی و پیش برندگی اهداف و سیاست های کلان  کشور در عرصه داخلی و خارجی دانست .

 در این بیانیه آمده است:

 هجرت مقتدرانه ، آگاهانه و هنرمندانه ملت ایران پای صندوق های رای مصداق زیبای "مهاجران الی الله بود" که در یوم الله 28 خردادماه ، نمایش مجدد مردم‌سالاری دینی و دفاع از حرم امن جمهوری اسلامی را برکت بخشید و پشتوانه مطمئن، قدرتمند و عزم آفرینی در صحنه بهبود زندگی مردم فراهم آورد.

 این بیانیه می افزاید: بی تردید جوشش انگیزه‌های خدایی و لبیک رسا و ماندگار ملت به ولی فقیه زمان و پیشوای بزرگ انقلاب اسلامی (مدظله العالی ) ،  برغم عملیات روانی و تلاش های وسیع جبهه مزدور و مزور رسانه‌های غربی و صهیونیستی و بنگاه های تبلیغاتی ارتجاع منطقه ای برای القای یاس و ناامیدی ، تحریم  و انصراف مردم از  مشارکت در انتخابات ؛ جلوه های جدیدی  از اقتدار و استحکام جمهوری اسلامی  به اردوگاه معاندین نظام تحمیل و آنان را سرافکنده و شکست خورده، مقهور تیزهوشی و بیداری خود ساخت.

 این بیانیه با قدردانی از تمامی  دست اندرکاران و عوامل اجرایی و نهادهای نظارتی انتخابات و نیز نیروهای مسئول تامین و برقراری  امنیت ، سلامت و آرامش دل انگیز این رخداد بزرگ ،   تصریح کرده است :حضور شکوهمند ، پرشور و با نشاط مردم در انتخابات 28 خرداد ماه  و ظهور اراده ملی برای خلق حماسه باشکوه دیگری در سپهر سیاسی کشور ، فرصت نوینی برای دفع تهدیدهای استکباری و قطع زنجیره دشمنی‌ها علیه جمهوری اسلامی و گشایش های تاریخی برای  تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تحول در مدیریت و راهبری اجرایی کشور و  شتاب بخشی به روند پیشرفت ایران اسلامی ، ایجاد کرد.

 این بیانیه در پایان ملت ایران را پیروز اصلی میدان انتخابات معرفی و با سپاس از حضور حماسی و باشکوه آنان برای اثبات وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و پای بندی به آرمان های شهیدان گرانقدر انقلاب و میهن اسلامی به ویژه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کرده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک این پیروزی بزرگ و تاریخ ساز به رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت  آیت الله العظمی امام خامنه ای ( مدظله العالی ) ، ملت شریف ایران و رئیس جمهور محترم و منتخب مردم حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ، در تداوم راهبرد همیشگی و خدشه ناپذیر  همکاری با دولت ها، آمادگی همه جانبه خود برای تعامل و همکاری با دولت آینده ، در چارچوب  ماموریت ها و وظایف قانونی محوله و متناسب با رسالت انقلابی خود به ویژه در حوزه  مردم یاری و خدمت رسانی به محرومان و توسعه امر خطیر سازندگی و آبادانی کشور اعلام می دارد.

 وزیر اطلاعات ازمشارکت مردم درانتخابات تشکر کرد

سید محمود علوی وزیر اطلاعات، طی پیامی از مردم بابت حضور پرشکوه در پای صندوق‌های رأی و مأیوس کردن دشمنان  تشکر و قدردانی کرد.

متن پیام تبریک وزیر اطلاعات به این شرح زیر است:

بار دیگر مردم فهیم و انقلابی ایران اسلامی با حضور پرشور در پای صندوق‌های اخذ رأی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شکوه و حماسه‌ی پر افتخار دیگری خلق کردند و عزم و اراده راسخ و خلل ناپذیر خویش را برای حضور و اثر گذاری در عرصه‌های مدیریت و ادامه مسیر رشد، پیشرفت، تعالی و توسعه همه جانبه کشور به نمایش گذاشتند.

اینجانب ضمن شکرگزاری به درگاه حضرت احدیّت برای این نعمت بزرگ، بابت حضور پرشکوه مردم عزیز کشورمان به پای صندوق‌های رأی و مأیوس کردن دشمنان این سرزمین، قدردان و سپاسگزار آحاد ملّت شریف می‌باشم.

شما مردم عزیز، شایسته والاترین درودها و سپاس‌ها هستید و علی‌رغم تفرقه افکنی‌های رسانه‌ای بیگانه و مزدورانشان و وجود مشکلات موجود، با حضور پرنشاط خود در پای صندوق‌های رأی، ضمن لبیک به ندای مقام معظّم رهبری (مدّظلّه‌العالی) موجب شادی روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای عزیزمان به ویژه شهید سلیمانی عزیز شدید.  

به امید آینده‌ای پر موفقیت همراه با آرامش و نشاط و امنیت برای تک تک آحاد ملت شریف ایران

روحانی: حضور پرشکوه شما موجب پشیمانی و یاس بیشتر بدخواهان شد

رییس‌جمهور در پیامی خطاب به ملت ایران حضور حماسی و کم‌نظیر در انتخابات ۱۴۰۰ را لبیک با شکوهی به رهبر انقلاب و تجلی تجدید عهد با شهدای والامقام کشور، خواند و تاکید کرد: حضور پرشکوه و دشمن شکن شما ملت هوشیار در این انتخابات موجب پشیمانی و یاس دشمنان و بدخواهان این ملت شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» در پیامی به ملت بزرگ و فهیم ایران گفت: حضور حماسی و کم‌نظیر شما ملت شگفتی‌ساز در یکی از رویدادهای بزرگ سیاسی و سرنوشت‌ساز، نمایانگر پیمان نوینی با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) و لبیک با شکوهی به رهبر معظم انقلاب و تجلی تجدیدی عهدی با شهدای والامقامی که روح مطهرشان وحدت‌بخش همیشه تاریخ ملت ایران است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان ایران برای مشارکت اندک در انتخابات اظهار داشت: حضور پرشکوه و دشمن‌شکن شما ملت هوشیار در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، در اوج جنگ روانی دشمنان نه تنها مانع حضور گسترده و غرورآفرین شما در یکی از مهم‌ترین عرصه‌های سرنوشت نشد، بلکه موجب پشیمانی و یأس بیشتر دشمنان و بدخواهان این ملت شد و بار دیگر حرکت ملت ایران در مسیر تعالی و تدبیر و خردورزی و امید به آینده‌ای روشن را رقم زد و نشان داد که این ملت از برنامه‌ها و خواسته‌های ناحق و تحمیلی قدرت‌های سلطه‌گر برای همیشه عبور کرده است و از میدان مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی همواره پیروز و سربلند بیرون می‌آید.

رییس‌جمهور ادامه داد: اینجانب با تجلیل مجدد از صبر و ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر جنگ اقتصادی و فشارهای ظالمانه دشمنان و همراهی بی‌دریغ آنان با دولت تدبیر و امید، این پیروزی را به آحاد مردم ایران بالاخص منتخب ملت تبریک و تهنیت می‌گویم و برای ایشان در انجام این مسئولیت سنگین آرزوی موفقیت می‌کنم.

به گفته روحانی، بی‌شک این مشارکت پرشور و ستودنی مردم فهیم ایران در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخی میهن اسلامی، وظیفه منتخب ملت را سنگین‌تر کرده که شایسته است با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان کشور بخصوص سرمایه انسانی نخبه و با انگیزه کشور برای تحقق مطالبات مردم، تمام توان خود را به کار گیرد.

وی افزود: امیدوارم دستاورد این حضور حماسی، پیشرفت و آبادانی بیش از پیش میهن اسلامی و عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران در عرصه های مختلف داخلی و خارجی باشد.

سرلشکر باقری: ۲۸ خرداد روز ملت ایرانیان زمان شناس بود

سرلشکر پاسدار «محمد باقری» در بیانیه ای از حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای تشکر کرد. متن این بیانیه بدین شرح است: خدای بزرگ را خاضعانه شاکریم که  با هدایت دل‌های مردم، هوشمندانه و خیره‌کننده ملت عظیم‌الشأن ایران پای صندوق های رای در انتخابات ۲۸ خردادماه را ضامن خلق  "حماسه  ۱۴۰۰" قرار داد و برگ زرین و پر افتخار دیگری به تاریخ سراسر افتخار انقلاب و میهن اسلامی افزوده شد.  ملت تاریخ‌ساز ایران نشان داده است در بزنگاه های خطیر و حساس تاریخی، همواره با میدان‌داری سرنوشت ساز، اردوگاه خصم  و جبهه معاندین نظام را مات و مبهوت اقدام و عمل خود نموده است.

 رییس ستاد کل نیروهای مسلح  اظهار کرد:بی‌شک ۲۸ خردادماه روز ملت و نمایش درخشش هوشمندی و هوشیاری یکایک ایرانیان زمان شناس بود که درک درست و عمیق سیاسی و لبیک مومنانه خود به امام و مقتدای خویش، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی)  را با شور، شعور و شکوه والا به رخ جهانیان کشیدند.

وی تصریح کرد: بر شما ملت غیور درود می‌فرستیم و با تبریک و تحسین پیروزی و مشارکت سرنوشت‌ساز شما در این حماسه عظیم و ماندگار تاریخی؛ اطمینان داریم عمل صالح دیروز و بامداد امروزتان، فصل نوینی در روند حرکت تکاملی و آرمانی انقلاب و پیشرفت کشور به سمت قله‌های رفیع جدید گشود و پشتوانه قدرتمندی در اختیار منتخب ملت و دولت آینده قرار داد، تا در عرصه حل  مشکلات و تنگناهای موجود در صحنه زندگی مردم و پیشبرد اهداف و سیاست‌های کلان نظام و صیانت و تضمین منافع ملی در آوردگاه های حساس بین المللی و دفاع از حرم جمهوری اسلامی ایران، مجاهدانه و قاطعانه اقدام نمایند.
 
باقری در این بیانیه  تشریح کرد:در این لحظات شوق انگیز و غرورآفرین، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران  اعلام می دارند به توفیق الهی، در این مسیر مبارک و به اقتضای ماموریت‌ها و وظایف قانونی خود، به مانند گذشته در قامت حامی و پشتیبان صدیق و مصمم قوه مجریه، از هیچ گونه تلاشی و همکاری دریغ نخواهند ورزید.

قالیباف: با وجود گلایه‌مندی‌ها و ناکارآمدی ها مردم افتخار آفریدند

محمد باقر قالیباف در پیامی اظهار داشت: با وجود دلخوری‌ها و گلایه‌مندی‌ها از ناکارآمدی‌ها، مردم باز هم با مشارکت حداکثری در انتخابات افتخار آفریدند.

برپایی جشن ملی انتخابات و حماسه ملی حضور را محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ملت نجیب، سرافراز و خداجوی ایران اسلامی تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =