روسیه: جهش‌های ویروس کرونا اثربخشی واکسن را کاهش می‌دهد

رئیس آژانس فدرال پزشکی - بیولوژیکی روسیه گفت: جهش‌های جدید ویروس کرونا اثربخشی واکسن‌ها را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از تاس، «ورونیکا اسکوارتسووا» رئیس آژانس فدرال پزشکی - بیولوژیکی روسیه «FMBA» گفت: از مارس ۲۰۲۰، مطالعات ژنتیکی مولکولی گردش ویروس کرونا که در روسیه توسط مرکز برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت خطرات بهداشتی پزشکی انجام شده است نشان می‌دهد، جهش‌های جدید ویروس کرونا اثربخشی واکسن‌ها را کاهش می‌دهد.

سرویس مطبوعاتی «FMBA» روز جمعه اعلام کرد، آژانس فدرال پزشکی-بیولوژیکی روسیه که در واقع موسسه ملی بهداشت عمومی فدراسیون روسیه و تحت نظر وزارت بهداشت است جهش‌های جدید ویروس کرونا را شناسایی کرده است که قادر به کاهش اثربخشی داروهای درمانی و پیشگیری از جمله واکسن‌ها هستند.

دانشمندان روسیه خطوط جدیدی از ویروس SARS-CoV-۲ را شناسایی کرده‌اند؛ ظهور خطوط ژنتیکی جدید SARS-CoV-۲ حامل جهش در مناطق متغیر ژنوم ویروس، ممکن است خواص بیولوژیکی ویروس و علائم بالینی عفونت را تغییر دهد و اثربخشی داروهای درمان و پیشگیری از جمله واکسن‌های تولید شده و آزمایش شده در برابر انواع قبلی ویروس SARS-CoV -۲ را  کاهش دهد.

علاوه بر این، گزارش FMBA می‌گوید که در هفته سوم ژوئن ۲۰۲۱  نوع هندی کووید ۱۹ در ۸۷ درصد موارد در مسکو تشخیص داده شده که در مقایسه با هفته دوم ژوئن که ۵۵.۷ درصد و ابتدای ماه که فقط ۳۵ درصد بوده روند صعودی داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =