احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار سفیر انگلستان در تهران به این وزارتخانه و اعتراض به بروز مشکلاتی برای رأی‌دهندگان ایرانی در انگلیس خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: به‌دنبال اخلال در برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در برخی شهرهای این کشور از جمله لندن و بیرمنگام که با توهین به رأی‌دهندگان و عوامل اجرایی و ضرب‌وشتم یکی از رأی‌دهندگان از سوی عناصر تروریست ضدانقلاب و مخالف دموکراسی همراه بود، راب مک ایر سفیر بریتانیا امروز از سوی دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به این تحرکات آشوبگرانه و تروریستی به وی اعلام گردید.

خطیب‌زاده افزود: به سفیر انگلستان گفته شد که دولت و پلیس این کشور  در عمل به وظایف خود مبنی بر تأمین امنیت حوزه‌های رأی‌گیری و رأی‌دهندگان ناموفق عمل کرده‌اند. مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه همچنین یادآور شد دموکراسی پای صندوق‌های رأی محقق می‌شود و نه در تحرکات عده‌ای قلیل آشوبگر در خیابان‌ها.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: در این ملاقات نسبت به عملکرد شیطنت‌آمیز و نفاق‌افکنانه رسانه‌های فارسی‌زبان مستقر در بریتانیا از جمله بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال که با برنامه‌ها و نوع خبرسازی‌های خود سعی در تقویت تحریم انتخابات، تشویق مردم به اعتراضات خیابانی و اخلال در روند انتخابات داشتند نیز شدیداً انتقاد شد و تأکید گردید این اقدامات خلاف دموکراسی و مشوق تحرکات آشوبگرانه، در حافظه مردم ایران ثبت خواهد شد.

سفیر انگلستان در جریان این احضار گفت، مراتب را به لندن گزارش خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =