رفتار دولت در بازار بورس سبب ریزش سرمایه مردم شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت میتوانست با ورود افراد و بنگاه های حقوقی بزرگ به بازار بورس، تعادلی در عرضه و تقاضا ایجاد کند که بورس در ابتدا دچار حباب نشده و در مرحله بعدی دچار ریزش نشود.

محمد صفایی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص رفتار دولت در بورس گفت: بازارهایی مثل ارز، طلا و خودرو که هیچ تولیدی در آن صورت نمیگیرد بازار سرمایه بهترین بازاری بود که مردم منابع مالی خود را در سال گذشته به آن سپردند.

وی ادامه داد: سال 99 سالی بسیار خوب، شاخص و استثنایی برای بورس ایران بود زیرا اشخاصی که وارداین بازار در آن مقطع شدند رقم را به 24 برابر رساندند که این موضوع شاخص بسیار بزرگی برای این بازار محسوب می شد.

وی تاکید کرد: دولت به دلیل سوءمدیریت نتوانست از این فرصت طلایی استفاده کند که این بی برنامگی ها سبب شد تا رهاشدگی در این بازار حاکم شود که سهامداران خرد که حدود 90درصد این بازار را شامل میشدند متضرر شدند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت میتوانست با ورود افراد و بنگاه های حقوقی بزرگ به بازار بورس، تعادلی در عرضه و تقاضا ایجاد کند که بورس در ابتدا دچار حباب نشده و در مرحله بعدی دچار ریزش نشود.

صفایی در پایان تصریح کرد: در آن مقطع که شاهد ایجاد حباب در بورس بودیم دولت باید عرضه را افزایش میداد و در آن مقطع که این بازار سرمایه دچار ریزش شد بایستی با اقدامات مثبتی، سبب میشد تا تقاضا افزایش یابد که متاسفانه در هر دو مقطع شاهد رفتار غیرعلمی، غیرکارشناسی و غیر منطقی داشت که با چنین رفتارهایی موجب بی اعتمادی مردم گردید و این فرصت طلایی ار از بازار سرمایه سلب کرد.

پایان پیام/

کد خبر: 1100058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =