زمینه‌سازی برای تشکیل دولت اسلامی، اولویت بسیج اساتید است

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و فضاسازی برای شکل‌گیری دولت اسلامی از اولویت‌های بسیج اساتید این دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فعالیت‌های مسئله محور بسیج اساتید در حال حاضر نسبت به سال‌های گذشته تاثیرگذارتر شده است. کانون‌های استادی با شناسایی و احصای مشکلات جامعه تلاش دارند تا راهکارهای علمی برای حل آنها ارائه دهند. جریان‌های دانشگاهی مانند جنبش دانشجویی یا استادی حلقه واسط بین مسئولان و جامعه نخبگانی و مردم هستند.

محمود هاشمی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به فعالیت‌های بسیج اساتید اظهار کرد: بسیج اساتید در واقع قوه عاقله و عامله کشور بوده که در تنگناهای سخت می‌تواند به مسئولان و مردم یاری رساند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج اساتید مظهر عقلانیت و انقلاب‌گری است، گفت: در حال حاضر جامعه از استادان به عنوان قشر نخبه و فرهیخته‌ جامعه انتظارات بسیاری برای کمک در حل مشکلات کشور دارد. 

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور امید تازه‌ای را بین مردم ایجاد کرده است، گفت: در حال حاضر قوه نخبگانی یعنی بسیج اساتید یا جریان دانشجویی برای تحول در قوه مجریه رسالت ویژه‌ای را برعهده دارد.

وی درباره علل موفق نبودن یا ناکارآمد بودن برخی از نهادها و سازمان‌ها عنوان کرد: استفاده نکردن از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ افراد و مجموعه‌ها یکی از مهمترین علل ناموفق بودن است. موضوعی که در بسیج اساتید جایگاهی ندارد چراکه بسیج مظهر تبدیل نبایدها به بایدها است.

هاشمی درباره اولولیت‌های فعالیت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: رسیدن به وضعیت مطلوب در کشور همان آغاز تمدن سازی اسلامی است در نتیجه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، فضاسازی برای شکل‌گیری دولت اسلامی از اولویت‌های بسیج اساتید این دانشگاه است.

این عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بنده اعتقاد دارم نهضت‌های بسیج استادی می‌تواند در برقراری عدالت به دولت سیزدهم کمک کند. همچنین در گام‌های بعدی دولت‌، جامعه و تمدن سازی اسلامی حرکت کنند.

وی درباره چالش‌های فعالیت استادان در بسیج اساتید اظهار کرد: در حال حاضر هیچ محدودیتی برای فعالیت استادان در مراکز و کانون‌های استادی وجود ندارد و تمامی بسترها برای فعالیت استادان فراهم است. در مراکز استان‌ها ظرفیت‌های بومی، محلی و ملی بی‌شماری وجود دارد که توامان با پتانسیل‌های انسانی می‌توانند فعالیت‌های موثری انجام دهند. البته باید پشتیبانی از این ظرفیت‌ها باید از سوی مسئولان دانشگاهی یا مسئولان کانون‌های بسیج اساتید انجام شود. 

هاشمی در پاسخ به این پرسش که فعالیت اعضای هیئت علمی در بسیج اساتید باعث کمبود وقت استادان خواهد شد یا برعکس به ارتباط گیری استادان با دانشجویان کمک می‌کند؟، گفت: به عقیده بنده فعالیت جانبی استادان بر اختصاص زمان آنها برای برگزاری کلاس درس یا ارتباط با دانشجویان اثر سوء ندارد. استادانی که دغدغه‌مند هستند با عضویت در بسیج اساتید و فعالیت در این جریان، ماموریت‌های بسیچ را دنبال می‌کنند. 

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: دغدغه موتور فعالیت تشکیلاتی در سطوح دانشجویی و استادی است. در حال حاضر برای شکل‌گیری دولت اسلامی دغدغه‌های بسیاری وجود دارد که می‌تواند انگیزه لازم را برای فعالیت جامعه نخبگانی و دانشگاهی به ویژه استادان بسیجی فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100066

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =