علم و تخصص در دولت سیزدهم حرف اول را می‌زند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بیان کرد: توقع جامعه نخبگانی از رئیس جمهور منتخب این است که انتخاب را بر اساس کاردانی، تخصص و تعهدی که ایشان نسبت به مردم اعلام کرده، قرار دهد و کارگزارانش باید نسبت به مردم همین تعهد را داشته باشند.

محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و تهران مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در مورد اینکه آیا در مناظرات میان کاندیداهای ریاست جمهوری حوزه آموزش عالی مغفول ماند یا خیر، اظهار کرد: درواقع چون فضای جامعه و بحرانی که وجود داشت بحران اقتصادی-معیشتی بود، کاندیداها سعی می‌کردند با طرح مسائل مالی و اقتصادی افکار عمومی را اقناع کنند؛ به همین دلیل مسائل معیشتی بر سایر بحث‌ها چربید.

وی در ادامه افزود: مسائل زیربنایی زیادی در مناظرات مغفول ماند؛ البته کاندیداها سعی کردند در کنار مناظرات، مواضع خود در حوزه آموزش عالی و صنعت را در رسانه‌های مشابه با نخبگان مطرح کنند. در مناظرات بیشتر رجزخوانی‌های اقتصادی مطرح شد؛ چراکه مطالبات مردم مسائل معیشتی بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران توقعات دانشگاهیان و جامعه نخبگانی از دولت سیزدهم را اینگونه بیان کرد: بحرانی در چند سال گذشته داشتیم که حزبی عمل نکردیم. حزب؛ افراد را در رشته و مدیریت خاص تربیت می‌کند و به صحنه می‌آورد. در کشورهایی که حزبی عمل می‌کنند یک نفر انتخاب می‌شود و حزب سیاست‌ها را اعمال می کند. در مناظرات اخیر دیدیم یکی از کاندیداها یک کابینه در سایه ایجاد کرده بود و می‌خواست چنین کاری انجام دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: در کشوری مثل کشور ما انتصابات بعد از اینکه فرد از طرف مردم انتخاب می‌شود، صورت می‌گیرد و این اشکالاتی ایجاد می‌کند؛ چراکه گاهی به سمت سهم‌خواهی می‌رود و افرادی که در انتخابات کمکی به فرد منتخب کرده‌اند، توقعاتی دارند.

آقامیری افزود: اینجا آلودگی و فسادی که ایجاد می‌شود، این است که گاهی افردی که تخصص و تعهد لازم را ندارند، منصوب می‌شوند. در نتیجه افرادی در راس بعضی وزارتخانه‌ها قرار می‌گیرند که تعهد و تخصص لازم را ندارند. توقع جامعه نخبگانی از رئیس جمهور منتخب این است که در انتصابات به این نکته خیلی دقت کند؛ یعنی انتخاب را بر اساس کاردانی، تخصص و تعهدی که ایشان نسبت به مردم اعلام کرده قرار دهد و کارگزارانش باید نسبت به مردم همین تعهد را داشته باشند. اگر این اتفاق بیفتد شعارهایی که در دوره تبلیغات داده شده است به مرحله عمل می‌رسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بیان کرد: در بحث معیشت، اقتصاد، آموزش‌عالی، صنعت و هرچه گفتند در همان راستا کار انجام خواهد شد. امید و اعتقاد دارم که آیت‌الله رییسی این مسئله را مورد توجه قرار خواهند داد. سعی می‌کنند در گزینه‌ها بهترین‌ها را گزینش کنند و برای انتصاب افراد در مسئولیت‌های مختلف این نکته را مورد توجه قرار دهند.

در واقع اگر انتصابات با این دیدگاهی که ایشان دارند خوب انجام شود، پیش‌بینی می‌شود علم و تخصص حرف اول را می‌زند و می‌توان به آینده حوزه آموزش عالی امیدوار بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =