فعالیت در ستاد انتخاباتی نباید ملاک انتخاب تیم اجرایی دولت باشد

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملاک انتخاب اعضای کابینه نباید هم‌حزبی بودن یا فعالیت در ستاد انتخاباتی باشد اظهار کرد: کابینه دولت آینده باید متعهد، متخصص، سالم و توانمند باشد.

«علیرضا سلیمی» نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معدن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ایسکانیوز؛ درباره ویژگی‌های کابینه کارآمد گفت: کابینه دولت آینده باید یک کابینه متعهد، متخصص، سالم و دارای توانایی کار باشد.

وی با بیان اینکه ملاک انتخاب اعضای کابینه نباید هم‌حزبی بودن یا فعالیت در ستاد انتخاباتی باشد افزود: یکی از مشکلات کشور در دولت آقای روحانی این بود که وی مسئولیت‌های مهمی را به افراد ستاد و حتی کسانی که در ستاد وی چای ریخته بودند داد و کاری به توانایی افراد نداشت.

سلیمی با اشاره به شعار روحانی مبنی بر به کار گرفتن ژنرال‌ها در دولت گفت: این افراد اصلا ژنرال نبوده و توانایی کار کردن نداشتند. ما در کشور ژنرال لازم نداریم بلکه سرباز می‌خواهیم. شهید حاج قاسم سلیمانی خود را سرباز کشور می‌دانست. نیاز امروز کشور سربازانی چون شهید سلیمانی، شهید فخری‌زاده و شهید شهریاری است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصور ژنرال بودن وزرا موجب غرور دولتمردان شده بود ادامه داد: این غرور باعث شد که کابینه مشورت‌پذیر نباشد در حالی که مشورت‌پذیری یکی از ویژگی‌های اصلی دولت کارآمد است.

وی با بیان اینکه کابینه دولت بعدی باید یک تیم قوی و کارشناسی باشد اظهار کرد: دولت آینده باید با قوای مختلف تعامل داشته باشد. متأسفانه دولت یازدهم و دوازدهم کمترین تعامل را با سایر قوا داشته و این مسئله به کشور آسیب‌های جدی وارد کرده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی دلیل این ضعف دولت را عملکرد شخص رئیس جمهوری دانست و افزود: زمانی که آقای روحانی با هیچ کجا تعامل نداشته و بعد از کرونا نیز همیشه در قرنطینه بوده و از پشت تلویزیون با مردم صحبت کرده و همیشه همه چیز را از پشت شیشه‌های دودی می‌بیند و هیچ گاه به میان مردم نرفته و راه‌های ارتباط را بسته است نمی‌توان از کابینه وی نیز انتظار تعامل داشت.

سلیمی ویژگی دیگر دولت کارآمد را جهادی بودن دانست و گفت: دولت آینده باید شبانه روزی کار کند و نباید اعضای کابینه شرکت یا فعالیت اقتصادی دیگری داشته باشند. در دولت روحانی برخی از وزرا در بیرون از دولت کار کرده و شرکت داشتند و در نتیجه نمی‌توانستند به درستی مجموعه تحت مدیریت خود را به خوبی رهبری کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی داشتن برنامه و بازه زمانی برای اجرای آن را مهم‌ترین ویژگی وزیر دانست و افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته وزرا برای فریب مجلس یک برنامه‌ای ارائه می‌دادند در حالی که باید وزیر به برنامه‌ای که به مجلس داده متعهد بوده و آن را به صورت فصل‌بندی شده تحویل دهد.

وی با بیان اینکه من به وزیری که برنامه کلی داده یا حرف‌های کلی بزند و برای برنامه‌های خود زمان‌بندی نداشته باشد رأی اعتماد نخواهم داد اظهار کرد: حرف‌های کلی و بدون زمان اجرا دردی را از کشور درمان نمی‌کند. وزرا باید در برنامه خود بگویند که با کدام امکانات و تا چه تاریخی برنامه خود را اجرا می‌کنند تا مجلس بتواند نظارت کافی بر عملکرد آنها را داشته باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کابینه بعد باید مسئله اقتصاد را در اولویت خود قرار دهد ادامه داد: مواردی چون وضعیت بورس، نقدینگی، تورم و اشتغال مسائل اساسی کشور است و تمام وزرا باید در راستای رفع آن‌ها تلاش کنند.

سلیمی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی، هیئت وزیران یک مسیر مشترک دارند افزود: برای مثال وزیر فرهنگ نمی‌تواند بگوید مسائل اقتصادی به من ارتباطی ندارد و با توجه به اینکه بر اساس قانون اساسی همه آنها باید تعامل داشته باشند باید در تمام بخش‌ها صاحب‌نظر و پاسخگو باشند هرچند هر وزیر باید در حوزه خود توامندتر و متخصص باشد.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید افراد برجسته، کارآمد و جوان انقلابی را به کار بگیرد اظهار کرد: ما نیاز به یک کابینه جوان انقلابی داریم و پیرانی که کشور را به این روز انداخته‌اند باید کنار رفته و مسیر را برای جوانان انقلابی باز کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =