تشریح عوامل کاهش قیمت سکه و طلا/ افزایش قیمت در نیمه دوم سال

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اقتصاد در ایران تابع بایدها و نبایدها، فردگرایی ها ودستورالعمل هاست درحالیکه معنای اقتصاد و مدیریت اقتصادی این چنین نیست.

علی حیدری؛ کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص عوامل موجود در روند رو به کاهشی قیمت سکه و طلا در روزهای اخیر گفت: اصولا قیمت سکه و طلا در ایران تابع ۲ ساختار است: ۱. نوسانات قیمت دلار در کشور که برگرفته از مسائل سیاسی و اقتصادی است.۲. نوسانات انس بین المللی. آنچه که در کشور طی این روزها در حال رخ دادن است حاصل کاهش انس جهانی و انتظار مردم از چگونگی شروع بکار دولت جدید است.

 وی ادامه داد: آنچه که در مناظرات مشاهده کردیم برداشت بنده این است که منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری با انجام یک سری دستورالعمل ها و بایدها و نبایدها کارخود را آغاز خواهد کرد. همین بایدها و نبایدها یک نظم اولیه به بازار سکه و طلا خواهد داد ولی این نظم اولیه سبب سرکوب یا توقف موقت قیمت میشود.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه اقتصاد تابع بایدها و نبایدها نیست خاطرنشان کرد: ما از نیمه دوم سال مجدد با توجه به نرخ تورمی که در کشور داریم شاهد افزایش آرام قیمت سکه و طلا خواهیم بود مگر اینکه دولت جدید، رویکرد علمی به اقتصاد داشته باشد ولی چنانچه به شیوه دستوری عمل کند روند به شیوه سبک و سیاق گذشته پیش خواهد رفت.

حیدری در پایان گفت: اقتصاد در ایران تابع بایدها و نبایدها، فردگرایی ها ودستورالعمل هاست درحالیکه معنای اقتصاد و مدیریت اقتصادی این چنین نیست و پیشنهاد بنده استفاده از اقتصاد آزاد است که اجازه دهیم در مرحله اول عرضه و تقاضا، بازار را تنظیم کنند زیرا با روش دستوری ره به جایی نخواهیم برد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1100129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =