همتی: اصلاحات اساسی در نظام مالیاتی در دستورکار دولت منتخب قرارگیرد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای را صادر و در آن تاکید کرد: اصلاحات اساسی در نظام مالیاتی و نظام یارانه‌های پنهان باید از روز اول در دستورکار دولت منتخب قرار گیرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر و در آن خاطرنشان کرد: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با همهٔ فراز و نشیب های آن پایان یافت. از همهٔ رأی دهندگان عزیز، بالاخص کسانی که بنده را لایق دانستند، از صمیم قلب تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی در بخشی از این بیانیه تصریح کرد: من از حضور در انتخابات ناراضی نیستم. این پویش، اگر چه کافی نبود اما لازم بود تا به یادگار در تاریخ بماند که ما تسلیم نشدیم  و با ادب و متانت رقابت کردیم. من سعی کردم شرایط بحرانی اقتصاد کشور را تشریح کنم و ضرورت توسعه سریع اقتصادی در این وضعیت رانشان دهم. ایران فرصتی برای سعی و خطا ندارد. جامعه ایران به‌زودی و به‌ سرعت ‍‍پیر خواهد شد و اگر از این پنجره فرصت دهه پیش رو، استفاده نکند، شاید امکان رسیدن به کشورهای توسعه یافته را از دست بدهد.

در بخشی دیگر از بیانیه همتی آمده است: اصلاحات اساسی در نظام مالیاتی و نظام یارانه‌های پنهان باید از روز اول در دستورکار دولت منتخب قرار گیرد. مدیریت دارایی‌های دولت، تفکیک درآمدهای نفتی از بودجه، اصلاح رابطه مالی دولت و بانک مرکزی و مقررات زدایی گسترده از مواردی است که اگر در دو سال اول دولت آتی انجام نشود دیگر امکان انجامش بسیار مشکل خواهد بود.

همتی در بخش دیگر تاکید کرد: سپاس‌گزارم از جوانانی که بی‌مزد و منت شبانه روز به من کمک کردند و مردم را به رای دادن ترغیب کردند. همچنین از زنانی که باامید به این پویش نگریستند، متشکرم.

در بخش دیگری از بیانیه وی تصریح شده است:‌ از رئیس محترم دولت سیزدهم می‌خواهم خود را وقف اصلاحات اساسی کشور کند و بدور از حاشیه ها و با نگاهی همه‌جانبه‌گر اصلاحات را به تعویق نینداخته و حتما باید تلاش کنیم با نقد و مطالبه‌گری، ملت و دولت منتخب را یاری کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان بیانیه خود عنوان کرده است: خداوند را سپاسگزارم که من را مشمول لطف خود قرارداد که بتوانم از پلشتی ها و ناراستی ها در چهل سال خدمتم به شما مردم دور باشم و هیچ آرزویی جز سر بلندی و رفاه شما مردم را نداشته باشم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =