احتمال ابتلای مجدد به کرونا در بین مبتلایان حاد چقدر است؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد بیمارانی که از موارد شدید کووید ۱۹ بهبود می‌یابند، احتمالاً دوباره به این عفونت مبتلا نمی‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از دیلی‌میل، براساس مطالعات، بهبودیافتگان شدید کووید-۱۹ احتمالاً دوباره به این ویروس مبتلا نمی‌شوند. همچنین کمتر از یک درصد کل بیمارانی که دچار ابتلا شدید به کووید-۱۹ شده‌اند، مجدد به آن آلوده می‌شوند.

براساس این گزارش؛ ایمنی بدن این افراد در مقابله با بیماری می‌تواند برای ماه‌ها دوام داشته باشد، پیش از این دانشمندان دریافته بودند، کسانی که در گذشته کرونا گرفته‌اند، در مقایسه با کسانی که هرگز کرونا نداشته‌اند، ۸۳ درصد کمتر خطر ابتلا به این ویروس دارند.

این تجزیه و تحلیل بیش از ۹ هزار بیمار را با موارد شدید مورد بررسی قرار داد و نشان داد که تنها ۰.۷ درصد پس از بهبودی مثبت بودند؛ از ۶۳ بیمار مبتلا به عفونت، تنها دو نفر در اثر ابتلای مجدد به کرونا جان باختند.

به گفته کارشناسان، افراد مبتلا به آسم و آن‌هایی که دخانیات مصرف می‌کنند به میزان قابل توجهی بیش از دیگران در معرض خطر هستند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه میسوری که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشتند، میانگین زمان عفونت مجدد برای کسانی که دوباره آزمایش مثبت داشتند را سه ماه و نیم اعلام کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =