آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برای همکاری علمی با صنعت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: این دانشگاه آمادگی خود را برای همکاری گردشگری و توریسم، کشت‌های گلخانه‌ای، دامپروری و ... با صنعت اعلام می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، پیام نجفی در نشست توسعه همکاری‌ها با شرکت آب و فاضلاب اصفهان و هلدینگ کیمیا که با حضور مدیران عامل این دو مجموعه برگزار شد، راه برون‌رفت از بحران‌ها و رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را همفکری و ارتباط نزدیک‌تر صنایع، شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی دانست.

وی اضافه کرد: با یک بررسی اجمالی از جوامع و شهرها مشاهده می‌کنیم که وجود مراکز علمی مانند دانشگاه در هر شهر و دیاری نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در مسیر پیشرفت یا پسرفت آن اقلیم داشته و تمایز علمی، فرهنگی، میزان و نوع اشتغال ساکنان آن منطقه مدیون حضور دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: نوع کارکرد دانشگاه از دیگر موارد قابل تأمل در این مقوله است؛ چراکه عملکرد منفی دانشگاه در تربیت استادان و نیروی علمی و فنی متخصص موجب رشد منفی شهر، منطقه و عملکرد و رشد مثبت آن موجب ترقی و تعالی خواهد شد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: ایجاد تعاملات با شرکت آب و فاضلاب اصفهان و هلدینگ کیمیا با ۱۲ شرکت تابعه، فرصتی مناسب و ایده‌آل برای توسعه همکاری‌ها از جمله تقویت طرح پویش و ایجاد اشتغال دانشجویان خواهد بود.

تشریح گستره فعالیت گروه سرمایه‌گذاری کیمیا

نجفی با بیان گستره فعالیت گروه سرمایه‌گذاری کیمیا بیان کرد: استان اصفهان در حوزه‌های صنعت و معدن، کشاورزی و دامپروری، فنی و مهندسی، گردشگری و ... قطبی شناخته شده و دارای ظرفیت‌های بالقوه است و امیدوارم حضور این گروه سرمایه‌گذاری با همراهی و مساعدت شرکت آب و فاضلاب در یکی از برترین دانشگاه‌های کشور، زمینه‌ساز آغاز تحولی چشمگیر در این زمینه‌ها باشد.

وی با اشاره به حجم یک میلیارد دلاری واردات سالانه بذر به کشور مطرح کرد: نیاز مبرم تولید و اشتیاق خرید بذر در ایران و گردش مالی بالای این صنعت و وجود زیرساخت‌ها، امکانات و متخصصان این علم در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ازجمله شهر مجلسی، کاشان، دهاقان و دولت‌آباد زمینه‌ای ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری و مشارکت بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های خصوصی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی برای آغاز همکاری‌ها و اجرای طرح‌های ملی و بین‌المللی در دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: آمادگی خود را برای مشارکت در زمینه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی و تولید علم به ثروت مانند آی.تی، هوش مصنوعی، معدن و طرح‌های اکتشافی، گردشگری و توریسم، کشت‌های گلخانه‌ای، دامپروری و مشتقات آن به‌خصوص پرورش و باروری اسب و شترمرغ و سایر نیازهای بخش صنعت و تجارت استان و کشور اعلام می‌کنیم.

در حاشیه این نشست با معرفی نمایندگانی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و گروه سرمایه‌گذاری کیمیا، مقدمات بررسی و راه‌اندازی کلینیک روانشناسی به‌عنوان نخستین حوزه همکاری‌های دوجانبه مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100219

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =