مسکن ملی نقشی در حل مشکل محرومان ندارد/ برابری قیمت با بازار آزاد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مسکن ملی باید با قیمت مناسب تر از بازار عرضه میشد ولی متاسفانه قیمت این مساکن تفاوت چندانی با بازار نداشت.

علیرضا پاک فطرت؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص مسکن ملی و وعده های بی سرانجام دولت با بیان اینکه مسکن ملی مورد استقبال واقع نشد افزود: در ابتدا مردم فکر می کردند که مسکن ملی همانند مسکن مهر است که ارزان قیمت تمام میشود ولی در نهایت مشخص شد که برای خرید مسکن ملی باید هزینه بیشتری کنند زیرا که به قیمت تمام شده ارائه میشد.

مسکن ملی نقشی در تامین مسکن محرومان ندارد

وی ادامه داد: مسکن ملی نقشی در تامین مسکن محرومان ندارد به همین دلیل مردم رغبت زیادی برای ثبت نام و خرید آن ندارند و از سوی دیگر ایراداتی به روند اجرایی این طرح از جمله عدم استقبال مردم و همچنین آغاز دیرهنگام روند ساخت این مساکن، وارد است.

پاک فطرت تاکید کرد: مسکن ملی باید با قیمت مناسب تر از بازار عرضه میشد ولی متاسفانه قیمت این مساکن تفاوت چندانی با بازار نداشت و به دلیل شرایط اقتصادی بد، مردم توان خرید مسکن ملی را نداشتند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم طرح جهش تولید مسکن را تصویب کرد به همین دلیل افرادی که نیاز به مسکن داشتند صبر کردند تا قیمت ها مشخص شود زیرا این طرح قرار است قیمت مسکن و زمین را کاهش دهد.

مسکن گران نشده پول ملی مان بی ارزش شده است

وی تاکید کرد: وضعیت بازار به ویژه بازار مسکن هیچ ارتباطی به مذاکرات و به سرانجام رسیدن آن ندارد زیرا این قدرت پول ملی ماست که کاهش یافته نه اینکه قیمت مسکن بالا رفته باشد.

پاک فطرت بیان کرد: متاسفانه امسال نیز نرخ تورم کمتر از سال گذشته نیست. زمانیکه نقدینگی بالا و تولید کم باشد شاهد تورم هستیم بدین معنا که پول در جیب مردم وجود دارد ولی توان خرید آنچه را که میخواهند ندارند پس باید با تولید، قدرت پول ملی را افزایش دهیم. ساخت مسکن ملی نیز نوعی تولید محسوب میشود پس باید این تولید با قیمت مناسب افزایش یابد تا مردم بتوانند مسکن خریداری کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: به دلیل کمبود مسکن در کشور، قیمت ها در این بازار ثبات ندارد و مردم به ویژه دلالان با هر قیمتی که دوست دارند میفروشند.

کد خبر: 1100223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =