حقوق اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای همسان‌سازی می‌شود

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از صدور احکام همسان‌سازی اعضای هیئت علمی و احکام تغییر تاریخ اجرای افزایش حقوق اعضای غیر هیئت علمی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از آغاز صدور احکام همسان سازی اعضای هیئت علمی و احکام تغییر تاریخ اجرای افزایش حقوق اعضای غیر هیئت علمی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از اسفند سال ۹۸ خبر داد و گفت: در راستای اجرای مصوبه صورتجلسه نشست فوق العاده هیئت امنای دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و پس از موافقت سازمان برنامه و بودجه احکام افزایش ضرایب فوق العاده ویژه اعضای هیئت علمی این دانشگاه صادر گردید.

وی افزود: در مرحله اول افزایش ۳۰ درصدی که پس از تأمین اعتبار از جزء دو بند واو تبصره دو قانون بودجه ۱۴۰۰ و تخصیص به دانشگاه قابل پرداخت خواهد بود.

صالحی ادامه داد: در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، ۶۶۸ عضو هیئت علمی مشغول به فعالیت هستند که با صدور این احکام ماهانه بیش از ۲۰ میلیارد ریال بار مالی برای دانشگاه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای اضافه کرد: بدیهی است احکام اعضای هیئت علمی متقاضی تمام وقت ویژه نیز پس از تایید فرایند درخواست و تایید کمیته ترفیعات معاونت آموزشی دانشگاه متعاقباً احکام متقاضیان و مشمولین طرح در ماه جاری صادر خواهد شد.

وی تشریح کرد: جز دو بند واو تبصره ۲ قانون بودجه از محل ارائه حق الامتیاز واگذاری سهام و حقوق مالکانه دولت، واگذاری طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای و طرح‌های سرمایه گذاری متعلق به دولت و شرکت‌های دولتی و واگذاری اموال و دارایی‌های غیر منقول مازاد دولت تامین و از طریق سازمان برنامه و بودجه جهت هزینه کرد در جزهای این بند از تبصره قانون بودجه منجمله همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی، رتبه بندی معلمان و غیره تخصیص می یابد.

این مقام مسئول مطرح کرد: در اجرای دستور پنجم مصوبه هیئت امنای دانشگاه موضوع اصلاح تاریخ اجرای افزایش ضریب تا سقف ۵۰٪ حقوق و فوق العاده‌های اعضای غیر هیئت علمی از یکم بهمن ماه ۱۳۹۹ به یکم اسفندماه ۱۳۹۸ صدور احکام کارگزینی آغاز گردیده است که محل تامین آن نیز مانده سنوات اعتبارات مصرف نشده سال های قبل و درآمد اختصاصی در سال جاری قابل پرداخت خواهد بود. 

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای پنج هزار و ۸۸۰ نفر شاغل به عنوان عضو غیر هیئت علمی فعالیت دارند که اجرای این برنامه نیازمند بیش از هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.لازم به ذکر است که منابع اعتباری این دو بند در قانون بودجه متفاوت بوده و امکان جابجایی آن وجود ندارد.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در ادامه بیان کرد: در اجرای قانون تفسیر بند واو ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه و مجوز سازمان اداری و استخدامی مبنی بر تبدیل وضع ایثارگران مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که به صورت قراردادی و شرکتی در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تا پایان سال ۱۳۹۹ اشتغال تمام وقت داشته‌اند، در حال اجراست.

وی گفت: پس از طی مراحل اداری و تاییدیه‌های گزینش، اطلاعات اکثر مشمولین در سامانه کارمند ایران بارگذاری شد و پس از اخذ کد کارمندی از سوی این سازمان به استخدام رسمی قطعی تبدیل وضعیت خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =