برخورد با دانشگاه آزاد مانند برخورد با شهروند درجه 2 است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی گفت: در بحث روشی، به دانشگاه آزاد ابلاغ شد که این دانشگاه اصلاحات خود را برای درج در آیین‌نامه ارتقا تدوین کند اما برخورد با دانشگاه آزاد در این زمینه مانند برخورد به مثابه شهروند درجه 2 است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ جلسه ۳۵۷ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با موضوع ارائه و بررسی گزارش رویکردها و پیشنهادهای مطرح شده در خصوص «آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی» در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد. 

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه اظهار کرد: اولاً در بحث روشی، به دانشگاه آزاد ابلاغ شد که این دانشگاه اصلاحات خود را برای درج در آیین‌نامه ارتقا تدوین کند. برخورد با دانشگاه آزاد در این زمینه مانند برخورد به مثابه شهروند درجه دو است. فلسفه نگاه دانشگاه آزاد، دولتی است و مأموریت دانشگاه و تناسب آن با هیأت علمی مهم نیست و حرکت دانشگاه را با مأموریت تطبیق نمی‌دهیم. ابتدا مأموریت‌گرایی و سپس ارتقا مهم است و مگر می‌شود بدون توجه به مأموریت‌گرایی، در ارتقا موفق بود.

وی افزود: ارتقای فرد موجب ارتقای سازمان نمی‌شود و این اشکال در آیین‌نامه قبلی وجود داشت. سازمان دراین شرایط غنی‌تر نخواهد شد، چون هیچ ارتباطی بین ارتقای افراد و تحقق مأموریت‌های محول به سازمان وجود ندارد. در مسئله آموزش و پاسخگویی دانشگاه نیز مشکلاتی وجود دارد. لذا روح مأموریت بر این آیین‌نامه حاکم نیست. بین مأموریت و اقتصاد آموزش عالی و ارتقای سازمان و فرد باید تناسب وجود داشته باشد آنچه در این آیین‌نامه مورد توجه بوده، ارتقای فرد است.

طهرانچی بیان کرد: اشکال دیگر این است که آیین‌نامه کار تیمی را پشتوانه نمی‌داند. استادیار کسی است که در تیم استاد قرار می‌گیرد. همچنین طبق این آیین‌نامه، ارتقا امری خطی است. بدون برگزاری کرسی نظریه‌پردازی، هیچ استایاری نباید استاد شود، بدون توجه به این موضوع نمی‌توان جهش را شاهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =