اتحادیه اروپا: امیدواریم تغییر دولت ایران بر مذاکرات تأثیری نداشته باشد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای گفت که مذاکرات هسته‌ای که از ابتدای ماه آوریل در وین با هدف احسای توافق هسته‌ای با ایران آغاز شده، مذاکرات دشواری است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در مصاحبه‌ای به شبکه العربیه مدعی شد که این اتحادیه، امیدوار است که تغییر دولت در ایران موجب توقف تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای نشود.

او گفت به شبکه العربیه گفت که امیدوار است انتخابات تأثیری بر روند گفت‌وگوهای وین نداشته باشد. به گفته وی اختلافات میان ایران و طرف‌های مذاکره کننده در گفت‌وگوها همچنان باقی است.

«جوزپ بورل» تأکید کرد که بازگشت با توافق هسته‌ای از سوی همه طرف‌ها مهم‌ترین موضوع برای اتحادیه اروپا است.

خبرگزاری رویترز نیز امروز نوشت که دیپلمات‌های سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس نیز طی یادداشتی که به رسانه‌ها و خبرنگاران ارسال کردند، گفتند که زمان طرف هیچکسی نیست و این گفت‌وگوها نمی‌تواند بدون سرانجام و پایان باشد و دشوارترین مسائل در مذاکرات هنوز حل نشده‌اند.

جوزپ بوریل در بخش دیگری از مصاحبه خود با  العربیه، به مسأله لبنان پرداخت و گفت که این کشور در آستانه ورشکستگی مالی است و نمی‌توان دست بسته ماند تا خود به خود این بحران پایان یابد.

این مقام اروپایی همچنین گفت که لبنان نیاز دارد تا از بحران عبور کند و هرچه زودتر باید دولت در این کشور تشکیل شود.

انفجار مهیب بیروت در ۱۴ مرداد سال گذشته دور جدیدی از بحران سیاسی را در لبنان ایجاد کرده است. پس از استعفای «حسان دیاب»، «سعد الحریری» در یکم آبان ۱۳۹۹ مسئول تشکیل کابینه شد، اما با گذشت بیش از هشت ماه هنوز موفق به تشکیل کابینه نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =