توجه به نظرات فعالان اقتصادی اولویت دولت جدید باشد

کارشناس بورس و بازار سرمایه گفت: شفافیت، پاسخگویی و توجه به نظرات فعالین اقتصادی، مهم ترین شاخصه های یک دولت کارآمد است.

همایون دارابی؛ کارشناس بورس و بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص شاخصه های دولت کارآمد با بیان اینکه آینده بازار بورس وابسته به عملکرد تیم اقتصادی دولت جدید است افزود: چنانچه تیم اقتصادی دولت آقای رییسی مدافع تولید باشد و قیمت گذاری دستوری را لغو و فرصت های کسب درآمد بدون دردسر مثل نرخ سود بانکی را کاهش دهد میتوانیم شاهد رونق تولید در کشور باشیم.

وی در خصوص شاخصه های دولت کارآمد عنوان کرد: شفافیت، پاسخگویی و توجه به نظرات فعالین اقتصادی، مهم ترین شاخصه های یک دولت کارآمد میتواند باشد و انتظار ما نیز از دولت جدید رعایت این 3 فاکتور است.

وی افزود: پیش از مشخص شدن تیم اقتصادی دولت جدید هرگونه گمانه‌زنی در خصوص سیاست‌های اقتصادی و تاثیر آن بر بازارهای سرمایه عجولانه است.

دارابی گفت: یکی دیگر از ملاک های مهم، برقراری ارتباط و دیالوگ دوطرفه بین بانک مرکزی و کارشناسان است که متاسفانه این ارتباط در سال های اخیر کاملا قطع شده بود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم توجه به نظر کارشناسان در حوزه های مختلف، تصمیمات که گرفته شد به نفع تولید ،صادرات و رشد اقتصادی کشور نبود.

دارابی تاکید کرد: قبل از مشخص شدن نتیجه مذاکرات وین، چنانچه دولت جدید یک نرخ را به عنوان کف قیمتی دلار در نظر بگیرد می‌تواند به بازار اطمینان داده و قیمت ها را کنترل کند.

این کارشناس بورس و بازار سرمایه در پایان بیان کرد: وضعیت بد اقتصادی موجود کشور کاملا نشانگر این است که دولت آقای روحانی چقدر از نظر کارشناسان اقتصادی استفاده کرده است!

انتهای پیام /

کد خبر: 1100353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =