وزیر امور خارجه باید تهدیدها و فرصت‌های خارجی را به خوبی بشناسد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر امور خارجه باید بر شرایط داخل و خارج کشور احاطه کامل داشته باشد گفت: وزیر باید بداند در هر کشور چه نقاط ضعف و قوتی داریم و متناسب با آن برنامه‌ریزی کند.

«محمود عباس‌زاده مشکینی» نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگاه گروه سیاسی ایسکانیوز؛ درباره شاخص‌های دولت کارآمد گفت: مردمی بودن و داشتن درک صحیح از مشکلات و چالش‌های گسترده کشور و داشتن برنامه برای حل آن‌ها مهم‌ترین ویژگی‌های رئیس جمهوری کارآمد است.

وی ویژگی‌های مدیریتی رئیس قوه مجریه را از دیگر شاخصه‌های مهم دولت کارآمد دانسته و افزود: رئیس دولت باید کارنامه‌ای قوی از نظر داشته‌های نظری و تجربه عملی داشته باشد. همچنین توانمند بودن تیم مدیریتی رئیس جمهوری آن در صدر ویژگی‌های دولت کارآمد است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره ویژگی‌های وزیر امور خارجه گفت: وزیر امور خارجه باید بر شرایط داخل و خارج کشور احاطه کامل داشته باشد و برای تمام کشورهای دنیا برنامه‌ریزی کند.

عباس‌زاده مشکینی درباره شیوه ارتباط با سایر کشورها و برنامه‌ریزی برای آن اظهار کرد: وزیر باید بداند در هر کشور چه نقاط ضعف و قوتی داریم و نسبت به تهدیدها و فرصت‌های ما در آن کشور آگاهی کامل داشته باشد و پس از شناخت کشورها، باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده برای ارتباط با آن‌ها تیم قوی و سفیر توانمند مشخص کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =