مسیر اعضای هیات‌علمی برای اخذ طرح‌های برون‌دانشگاهی هموار شد

یکی از اصلی ‌ترین راه‌ها برای تبدیل علم به ثروت، تبدیل دانش دانشگاهیان به محصول است، اقدامی که با برقراری ارتباط با بخش‌های مختلف صنعت به دست می‌آید

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، سجاد باقری، رئیس ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک درخصوص مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های این مرکز در سال1400 گفت: «اخذ طرح‌های تحقیقاتی برون‌دانشگاهی یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در سال1400 در این واحد دانشگاهی دنبال می‌شود. در واحد اراک مسیر را برای اعضای هیات‌علمی هموار کردیم تا بتوانند طرح‌های برون‌دانشگاهی اخذ کنند.»

او اضافه کرد: «دسترسی به سامانه‌های مختلف برای دسترسی به طرح‌های برون‌دانشگاهی نیز ازجمله اقداماتی بود که انجام شد. با سامانه ستاد ایران در مناقصات شرکت کرده و طرح‌های تحقیقاتی را اخذ می‌کنیم. از طریق این سامانه از فروردین‌ماه سال1400 تاکنون توانستیم حدود یک‌میلیارد تومان طرح برون‌دانشگاهی اخذ کنیم.»

رئیس ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ادامه داد: «با برخی دیگر از سامانه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز دسترسی فراهم شد؛ اساتید می‌توانند وارد این سایت‌ها شده و پروپوزال بارگذاری و در طرح‌های تحقیقاتی برون‌دانشگاهی شرکت کرده و از این طریق به بحث درآمدهای غیرشهریه‌ای کمک کنند.»

باقری گفت: «بحث برگزاری کنفرانس‌های ملی از دیگر اقدامات دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک است که طی سال گذشته دو کنفرانس با همکاری نهادهای مختلف برگزار شد. امسال نیز مجوز برگزاری یک کنفرانس ملی امنیت غذایی اخذشده که برای اولین‌بار قرار است به‌صورت ملی در کشور برگزار شود.»

او با بیان اینکه بحث تفاهمنامه نیز از دیگر اقداماتی است که در سال1400 دنبال خواهد شد، تصریح کرد: «حدود 35تفاهمنامه با سازمان‌ها و ارکان‌ها منعقد شده است. همچنین یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های همه همکاران در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، آینده شغلی و هموارکردن زمینه‌های اشتغال دانشجویان است و در همین رابطه سعی شد در راستای طرح پویش نیز حرکت کنیم. در این طرح دانشجویان به کارخانه‌های صنعتی معرفی شدند و کارورزی و مهارت‌آموزی آنها دنبال شد.»

رئیس ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در ادامه بیان کرد: «سال گذشته مجوز مرکز مهارت‌آموزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در این راستا اخذ شد. طرح پویش براساس اعلام نیاز صنایع مختلف بوده و دانشجویان همزمان با تحصیل، یک صنعت یا یک بنگاه اقتصادی مرتبط با رشته تحصیلی خود را انتخاب کرده و مهارت‌آموزی می‌کنند.»

او در پایان گفت: «اراک یک استان صنعتی است بنابراین در طرح پویش با کارخانه‌های بزرگ استان رایزنی کرده و تفاهمنامه‌های همکاری با آنها در این راستا منعقد شده است. بر همین اساس با اتاق بازرگانی، شرکت شهرک‌های صنعتی استان و با دیگر کارخانه‌های کوچک و متوسط نیز تفاهمنامه همکاری امضا شده است.»

کد خبر: 1100364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =