رشد ۱۸ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد ۱۸ هزار و ۲۳۱ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، بورس اوراق بهادار که بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری روند رو به رشدی پیدا کرده است، امروز هم در پایان معاملات با رشد ۱۸ هزار و ۲۳۱ واحد به رقم یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۸۹۵ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۳۱۵۵ واحد به رقم ۳۷۳ هزار و ۱۸۳ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۷۳۶ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۰.۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۳۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۷ هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که به بیش از ۲۲۳۹ میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم ارزش معاملات دو بازار به ۹.۵ هزار میلیارد تومان رسید.

رشد 18 هزار و 231 واحدی شاخص بورس

نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند که نشان از رشد شاخص‌ها دارد، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ‌ارزشی هر کدام یک و نیم درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۸۵ درصد تقویت شدند.

شاخص آزاد شناور ۱.۲ درصد رشد کرد شاخص بازار اول بورس ۱.۸ درصد افزایش یافت شاخص بازار دوم بورس ۱.۲ درصد رشد کرد.

امروز نمادهای شاخص‌ساز به ترتیب شامل پتروشیمی خلیج‌فارس،‌ملی مس، فولاد مبارکه، بانک ملت، گل‌گهر، ایران‌خودرو، پالایش نفت اصفهان بودند.

رشد 18 هزار و 231 واحدی شاخص بورس

وضعیت امروز پالایش یکم

خریداران پالایش یکم هنوز با گذشت ۹ ماه با ۲۹ زیان همراه هستند، هر واحد این صندوق از سوی دولت به ۱۰ هزار تومان فروخته  و قرار شد که با تخفیف ۳۰ درصدی باشد،‌اما هنوز با گذشت ۹ ماه به ۷۱۹۸ تومان معامله می‌شود که با ۲۹ درصد زیان همراه است. 

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل ۱۰۹ واحد رشد کرده و به رقم ۱۷ هزار و ۴۲۸ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۱۵۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱.۴ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۶۰ فقره معامله و به ارزش ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

رشد 18 هزار و 231 واحدی شاخص بورس

روند یکساله شاخص بورس تهران

امروز نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی تندگویان،‌صنعتی مینو، ذوب‌آهن، فرابورس و بیمه پاسارگاد به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد توزیع داروپخش بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

با توجه به رونق شاخص بورس سرمایه‌گذاران باید توجه داشته باشند که سرمایه‌گذاری در بورس حتما از محل پس‌انداز و در یک فرآیند درازمدت حداقل یکساله انجام شود و بورس همواره همراه ریسک و نوسان است که باید به گونه‌ای سرمایه‌گذاری کرد که ریسک سرمایه‌گذاری حداقل و بازدهی آن به حداکثر برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =