عرضه ۶۵ هزار تن گوشت مرغ در ۱۰ روز پایانی خرداد

رییس سازمان دامپزشکی کشور از روند منظم کشتار طیور در کشتارگاه‌های کشور در ۱۰ روز کاری اخیر خبر داد و گفت: در ۱۰ روز پایانی خردادماه امسال ۶۵ هزار تن گوشت مرغ به بازار عرضه شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «علی‌صفر ماکنعلی» افزود: بر اساس آخرین گزارش عملیات بازرسی نظارت بهداشتی از ۲۲۲ کشتارگاه فعال طیور کشور در ۱۰ روز کاری بین روزهای ۲۰ خرداد تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ در این فاصله زمانی نزدیک به ۳۵ میلیون قطعه طیور در چارچوب رعایت ضوابط بهداشتی و شرعی کشتار شده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه از این تعداد طیور کشتارشده حدود ۶۵ هزار تن گوشت مرغ استحصال و به بازار عرضه شده است، تصریح کرد: بر این اساس به طور متوسط در هر روز فعالیت کشتارگاه های کشور به طور متوسط روزانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه طیور کشتار شده است.

ماکنعلی گفت: روزانه ۶ هزارو ۵۳۹ تن گوشت مرغ تولید و برای مصرف شهروندان در بازار توزیع شده است.

بنا به مصوبه‌ ستاد تنظیم بازار در فروردین‌ماه مقرر شد کمیته‌ای تخصصی به منظور ساماندهی بازار مرغ و تخم‌مرغ تشکیل شود که این کمیته با ریاست وزیر جهاد کشاورزی و با عضویت قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی و دیگر مسوولان مربوطه تشکیل شد.

 طبق مصوبه‌های جلسه امروز ستاد تنظیم بازار، مقرر شد این کمیته با داشتن اختیارات کامل از سوی ستاد تنظیم بازار نسبت به برنامه‌ریزی و تولید و توزیع مرغ، از طریق شرکت‌های تولیدکننده عمده مرغ و نیز با همکاری و خدمت گرفتن از ظرفیت مرغ‌داری‌ها، اقدام‌های لازم را انجام دهد.

براساس مصوبه این ستاد به منظور حمایت از تولیدکنندگان  قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۷ هزارو ۱۰۰ تومان و  گوشت مرغ آماده مصرف ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد.  

البته اکنون در خرده فروشی ها قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ بیش از  ۳۳ هزارتومان به فروش می رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =