ضریب نفوذ بیمه در کشور به ۲.۷ درصد رسید

رییس شورای سیاستگذاری بیمه با بیان اینکه بیمه در کشور جایگاه خود را نیافته است، گفت: در برنامه ششم توسعه ضریب نفوذ بیمه هفت درصد تعیین شده، اما هم اکنون به ۲.۷ درصد رسیده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، «یونس مظلومی» در نشست خبری مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه، افزود: فرهنگ بیمه در کشور پایین است و این فاصله در صنعت بیمه به هنر سخنوری بازمی‌گردد که افراد نمی‌توانند متقاضیان را برای خرید بیمه متقاعد کنند.

رییس شورای سیاستگذاری بیمه گفت: در راستای رفع اشکالات در توسعه فرهنگ بیمه به این نتیجه رسیدیم که مهارت سخنوری را در شبکه فروش تقویت کنیم و براین اساس مسابقه سخنوری در صنعت بیمه را راه‌اندازی کردیم.

مظلومی با اشاره به فعالیت استارت آپ‌های بیمه‌ای فعال گفت: در کشورهای توسعه یافته، تنها ۳۰ درصد فروش بیمه‌ها آنلاین است و این رقم در کشور ما هنوز به دو درصد نرسیده و ۹۸ درصد فروش‌ها به صورت حضوری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در حالی که سهم  حق بیمه تولیدی در رشته بیمه‌های زندگی در کل کشور ۱۵ درصد است، این رقم در ژاپن ۶۶ درصد است و علت اصلی این امر، عدم معرفی مناسب محصولات مرتبط با این رشته است.

رییس شورای سیاستگذاری بیمه ادامه داد: یک‌صد هزار نفر شاغل در شبکه فروش صنعت بیمه در کشور داریم که شاید تنها ۵ درصد از آنها بتوانند به خوبی متقاضیان را برای خرید بیمه‌نامه مجاب کنند.

همچنین در ادامه این نشست قائم مقام رییس کل بیمه مرکزی در سخنانی گفت:‌ در صنعت بیمه دو وجه قول دادن و عمل به تعهد مطرح است.

«پرویز خسروشاهی» افزود: یکی از اشکالات بیمه این است که در مورد قول دادن صحبت می‌کنیم اما در عمل خیلی ساکت هستیم.

وی تاکید کرد: وقتی بیمه شدگان از دریافت خسارت خود راضی باشند، متقاضیان دیگری را نیز جذب می‌کنند، بنابراین باید مرحله عمل به قول‌ها و سخنرانی در این زمینه نیز در آموزش‌ها گنجانده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =