پیام قاطعانه حماس به صهیونیستها درباره پرونده مبادله اسرا

روزنامه لبنانی «الأخبار» در مطلبی اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به مطالبات زیاده‌خواهانه تل آویو در پرونده مبادله اسرا پیام قاطعانه ای را برای صهیونیستها ارسال کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، روزنامه لبنانی «الأخبار» مطلبی را در خصوص مسأله مبادله اسرا میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و رژیم صهیونیستی منتشر کرد. این روزنامه در مطلب خود آورده است: رژیم صهیونیستی مطالبات زیاده خواهانه ای را در خصوص مبادله اسرا با حماس مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش، روزنامه الأخبار در این مطلب همچنین عنوان کرده است: اخیراً «تور ویسلند» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در غرب آسیا پیامی را از طرف رژیم صهیونیستی به مقامات جنبش مقاومت اسلامی حماس رساند.

روزنامه مذکور عنوان کرده است: این مقام سازمان ملل متحد به مقامات حماس اعلام کرد که تا پیش از پایان آزادسازی اسرای رژیم صهیونیستی، این رژیم اجازه بازگشایی گذرگاه‌ها یا ورود کمک‌های بین‌المللی به غزه را نمی‌دهد و از بازسازی این منطقه جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه مطلب الاخبار آمده است: رژیم صهیونیستی خواستار امتیازدهی حماس در پرونده تبادل اسرا، کم کردن از تعداد اسرایی که درخواست آزادی آنها را دارد و نیز کاستن از دیگر شروط است. حماس قاطعانه به این درخواست پاسخ منفی داده است.

این روزنامه همچنین تأکید کرده است: مقامات حماس پیام قاطعانه ای را برای مسئولان رژیم صهیونیستی ارسال کرده و گفتند: امکان انفجار وضعیت در نوار غزه روز به روز بیشتر می‌شود. الاخبار تأکید کرده است: افزایش ارسال بالن‌های آتش زا به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین نیز پیامی از سوی مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی است.

پیشتر «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه در سخنانی گفت که جنبش متبوعش به ادامه مبارزه برای آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی پایبند است.

سنوار در جریان دیدار با خانواده یکی از فرماندهان اسیر گردان‌های قسام در شهر خان یونس، تأکید کرد: از دیدگاه ما مسأله اسرا یک مسأله کاملاً عادلانه است. ما هیچگاه از مبارزه برای آزادسازی اسرا دست نمی کشیم.

افزون بر این، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه در ادامه سخنان خود تاکید کرد که پرونده اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در رأس اولویت‌های جنبش متبوعش قرار دارد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکنون بارها و در مناسبت‌های مختلف بر لزوم آزادی هرچه سریع‌تر اسرای فلسطینی تأکید کرده است. این جنبش اعلام کرده است که صهیونیست‌ها عامل شکست مذاکرات غیرمستقیم درباره فرایند مبادله اسرا هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =