تکرار تراژدی قتل فلوید این بار در اروپا

تارنمای روزنامه انگلیسی گاردین خبر داد که فیلم زانو زدن پلیس جمهوری چک بر گردن یک کولی و مرگ متعاقب وی در میان مردم این کشور دست به دست شده و آنان این فاجعه را با قتل جورج فلوید آمریکایی مقایسه می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، گاردین خبر داد که ۲۹ خرداد سه مأمور پلیس در شهر شمالی تِپلیس یک فرد کولی را روی زمین خوابانده و دستگیر کردند. یکی از مأموران پاهای این مرد را گرفته و دیگری روی گردن او زانو زده بود و پلیس سوم نیز تلاش می‌کرد تا به او دستبند بزند. با وخامت حال این کولی، آمبولانس به محل اعزام شد و فرد مصدوم داخل آن جان داد.

به گفته آشنایان «استانیسلاو»، این خیابان خواب ۴۰ ساله به حفاظت از یکی از سوپرمارکت‌های شهر اشتغال داشت و در زمان حادثه تلاش کرده بود تا از تخریب یک خودرو به دست یک شهروند دیگر جلوگیری کند. زمانی که مأموران پلیس سر رسیدند، وی را به جای فرد متهم اشتباه گرفتند.

در حالیکه پلیس در گزارش خود از این حادثه تلاش کرده تا فرد جانباخته را پرخاشگر و معتاد نشان دهد، همشهریان «استانیسلاو» شهادت داده‌اند که مقتول فقط برای کمر دردش دارو مصرف می‌کرد و هرگز مواد مخدر استعمال نکرده بود.

به گفته نهادهای حقوق بشری، کولی‌های اروپا با تبعیض گسترده‌ای روبرو بوده و نرخ بیکاری آنها در جمهوری چک چهار تا پنج برابر دیگر هموطنانشان است.

پنج خرداد ۱۳۹۹ جرج فلوید شهروند سیاهپوست به ظن داشتن یک اسکناس تقلبی ۲۰ دلاری توسط درک شووین آمریکایی دستگیر شد. پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا به مدت ۹ دقیقه و ۲۹ ثانیه با قرار دادن زانو بر گردن جرج فلوید باعث مرگ وی شه و این اقدام باعث می‌شود که تا زمان برگزاری ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا موجی از اعتراض و ناآرامی علیه رفتار سبعانه پلیس سفیدپوست در سراسر آمریکا به راه بیفتد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =